LABACE: Postępy programów odrzutowców Cessny i Embraera
Podczas targów lotnictwa biznesowego LEBACE, które w dniach od 14 do 16 sierpnia odbywały się w Sao Paulo w Brazylii, koncerny Cessna oraz Embraer poinformowały o postępach prac rozwojowych swoich nowych lekkich odrzutowców biznesowych. W najbliższych miesiącach obie maszyny mają po raz pierwszy wzbić się w powietrze.
Wiceprezes Embraer Jets, Ernest Edwards powiedział, iż w ostatnim czasie w fabryce w Sao Jose dos Camos zostały połączone trzy sekcje kadłuba pierwszego prototypu Legacy 450, a za miesiąc mają zostać zmontowane skrzydła, tak aby konstrukcja mogła zostać oblatana do końca bieżącego roku. Zgodnie z harmonogramem, samolot ma wejść do użytku w pierwszej połowie 2015 r.
Rozwój Legacy 450 jest o ok. rok opóźniony w stosunku do większego modelu Legacy 500. Ten ostatni ma wejść do użytku w pierwszym półroczu 2014 r. Oba samoloty wyposażone są w system fly-by-wire obejmujący wszystkie główne powierzchnie sterowe. Tymczasem problemy z oprogramowaniem, które spowodowały opóźnienie rozwoju programów Cessny M2, nowej wersji Sovereign oraz nowego Citation X, nie przełożyły się na rozwój modelu Latitude.
Wiceprezes Cessny ds. sprzedaży, Krija Shortt potwierdził, iż pierwszy kadłub tego samolotu został ukończony i jest obecnie wyposażany celem wykonania pierwszego lotu, który ma się odbyć na początku 2014 r. Model Latitude posiada te same skrzydła, ogon i silniki jak nieco większy model Sovereign, jednak jego kadłub został już przeprojektowany.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach www.cessna.com oraz www.embraerexecutivejets.com
Komentarze