Przejdź do treści
Źródło artykułu

W Szwajcarii szkolą na AT-3

Firma Aero AT z siedzibą w Mielcu, producent popularnego samolotu AT-3, zrealizowała właśnie dostawę 3 samolotów do Szkoły Lotniczej ALP-AIR w Bernie w Szwajcarii. W trakcie przebazowania, wykonano przelot przez Alpy na FL130.

"Nowoczesna konstrukcja i walory użytkowe czynią z tej konstrukcji doskonały samolot zarówno do szkolenia jak i doskonalenia umiejętności pilotażowych. Podczas nauki latania może on być ciekawą alternatywą dla Cessny 150 i 152” mówi prezes firmy Aero, Tomasz Antoniewski.

Wytrzymałe trzypunktowe podwozie ze stali sprężystej oraz mocny bezresursowy płatowiec gwarantuje bezpieczne wykonywanie operacji także na nierównych trawiastych lotniskach. W polskich warunkach to ogromna zaleta, która znacznie zwiększa możliwości jego użytkowania. To co wyróżnia samolot spośród innych, to niskie koszty obsługi, duże bezpieczeństwo i bardzo dobre osiągi, zapewnione przez silnik Rotax 912S zużywający zaledwie 17 l paliwa bezołowiowego lub Avgas na godzinę lotu na trasie oraz 13,5 litra w cyklu szkolenia do PPL (wg. danych otrzymanych od Aero Club Air France po 1-szym tysiącu godzin użytkowania sześciu AT-3). W ostatnim czasie samolot uzyskał zgodę z EASA, na instalacje zmodyfikowanego łoża silnika eliminującego moment skręcający przy starcie i wznoszeniu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony