Przejdź do treści
Obsługa okresowa wysokiego rzędu na samolocie CASA C-295M (fot. 8.BLTr)
Źródło artykułu

W 8. BLTr zakończone zostały obsługi okresowe wysokiego rzędu na samolocie CASA C-295M

12. kwietnia lotem kontrolnym zakończyły się prace okresowe 4Y, prowadzone przez eskadrę techniczną na samolocie CASA o nr 021.

Są to obsługi wykonywane po 4 latach eksploatacji samolotu czyli obsługa C i 4Y. Oprócz tego w zestawie wykonanych prac były wszystkie obsługi niższego rzędu oraz szereg biuletynów eksploatacyjnych wymaganych przez producenta samolotu. Wszystkie te obsługi zostały wykonane siłami eskadry technicznej Grupy Obsługi Technicznej.

Na uwagę zasługuje fakt, że obsługi wysokiego rzędu (C i 4Y oraz 2C i 8Y) w ostatnich latach były realizowane tylko przez Centrum Serwisowe Airbus w Warszawie. Poprzednia taka obsługa była wykonana w 8. BLTr w czerwcu 2013 roku na samolocie CASA C-295M o numerze 022. Łącznie w latach 2007 - 2013 w eskadrze technicznej wykonano 11 zestawów obsług C i 4Y, czyli na wszystkich będących w tamtym okresie w eksploatacji samolotach. Od tego czasu przybyło jeszcze pięć samolotów tego typu, a obsługi wysokiego rzędu przekazano powstałemu w tym czasie w Warszawie Centrum Serwisowemu.

  
  

W zeszłym roku zdecydowano się wykonać te ważne obsługi własnymi siłami. W tym celu w kluczach specjalistycznych eskadry technicznej powierzono wykonanie tych prac grupie doświadczonych techników, którzy musieli zmierzyć się z nowymi zadaniami obsługowymi, wymagającymi bardzo dobrej znajomości samolotu oraz umiejętności. Zebrane podczas zakończonej powodzeniem obsługi 4Y doświadczenie umożliwi zakończenie następnych prac prowadzonych na kolejnych samolotach do końca roku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony