Pożegnanie samolotu CASA C-295M w starej barwie
Ostatni samolot CASA C-295M z 8. Bazy Lotnictwa Transportowego udał się do zakładów ADS Warszawa-Okęcie na prace po 8 latach eksploatacji. Jest to już ostatni z samolotów, które przyjęte zostały na podstawie pierwszej umowy z hiszpańskim producentem.
Obsługa 8Y to szczegółowe badania struktury płatowca (w tym przede wszystkim elementów wytrzymałościowych skrzydeł i stateczników), badania wiązek instalacji elektrycznych oraz przewodów instalacji hydraulicznej i paliwowej. Dodatkowo realizowane są biuletyny techniczne, w tym związane z poprawą bezpieczeństwa podczas wykonywania zadań lotniczych, których wprowadzenie, podczas normalnych przeglądów, nie było możliwe ze względu na trudności w dostępie do poszczególnych elementów płatowca.
Końcowym elementem przeglądu jest sprawdzenie korozyjne płatowca, wymiana uszczelnień i naniesienie nowej powłoki malarskiej na całym samolocie zgodnie z przyjętym schematem malowania samolotu CASA C 295M (plamy w dwóch odcieniach koloru szarego). W ramach przeprowadzonej obsługi nie przeprowadza się modernizacji ani doposażania samolotu w nowy sprzęt.
kpt. M.Nojek
Komentarze