Przejdź do treści
Źródło artykułu

41. BLSz: Spotkanie w sprawie programu AJT

W dniu 25.05.2015 r. w sali odpraw 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, odbyła się „Narada robocza w sprawie realizacji zadań inwestycyjnych programu AJT”.
 
W spotkaniu udział wzięli między innymi: Szef Sztabu Dowództwa Generalnego RSZ gen. dyw. Ireneusz Bartniak, Szef Inspektoratu Wsparcia SZ  gen. broni Edward Gruszka, Inspektor SP gen. dyw. pil. Jan Śliwka, Dowódca 4. SLSz gen. bryg. pil. Marian Jeleniewski, Rektor-Komendant WSOSP gen. bryg. pil. dr hab. Jan Rajchel, zastępca Szefa 12 TOL ppłk Władysław Pawlak, Szef RZI płk Krzysztof Kołb-Sielecki,  Dowódca 41. BLSz płk pil. mgr inż. Paweł Smereka oraz kadra dowódcza 41. BLSz. Spotkanie dotyczyło zadań inwestycyjno-budowlanych związanych z wdrożeniem samolotu M-346.

Obecnie podstawowe i zaawansowane szkolenie pilotów samolotów odrzutowych prowadzone jest na samolotach turbośmigłowych: PZL-130 Orlik i odrzutowych TS-11 Iskra.

Wdrażanie w lotnictwie Sił Zbrojnych RP sprzętu nowej generacji, w tym zwłaszcza samolotów wielozadaniowych F-16 wyposażonych w cyfrową awionikę, stworzyło potrzebę uzyskania zdolności do przygotowania pilotów – kandydatów do przeszkolenia na samolot wielozadaniowy. Zgodnie z tendencjami szkolenie zaawansowane powinno być realizowane na takim typie samolotu, który posiada charakterystyki aerodynamiczne i wyposażenie jak najbardziej zbliżone do samolotu docelowego. Samolot Master, który zastąpi wysłużony TS-11 Iskra zapewnia możliwości szkolenia pilotów bojowych na samolotach szkolenia zaawansowanego o charakterystykach lotnych i wyposażeniu pokładowym zbliżonym do charakterystyk i wyposażenia wysoko manewrowego samolotu bojowego. Wypełni on lukę technologiczną i pozwoli prowadzić kompleksowe szkolenie z przeznaczeniem pilotów na samoloty F-16.

Obecnie trwają przygotowania personelu latającego (instruktorzy) jak i technicznego oraz infrastruktury 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego do przyjęcia i wdrożenia  zaawansowanego systemu szkolenia Advanced Jet Trainer.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony