Przejdź do treści
Źródło artykułu

II Motoparalotniowe Slalomowe Mistrzostwa Świata w Legnicy

W dniach od 27 czerwca do 5 lipca 2015 roku rozgrywane będą w Legnicy II Motoparalotniowe Slalomowe Mistrzostwa Świata.

Slalom motoparalotniowy, to konkurencja polegająca na jak najszybszym pokonaniu trasy wyznaczonej pomiędzy 12 metrowymi pneumatycznymi pylonami. Pylony ustawione są w kwadracie 80 x 80 metrów. Trasa slalomu może przebiegać pomiędzy dwoma, trzema, czterema lub pięcioma pylonami, które należy ;ominąć w ściśle określonej kolejności. Mistrzostwa Świata w tej dyscyplinie są organizowane raz na dwa lata. Pierwsza edycja odbyła się w 2013 r. we Francji.

Od początku powstania tej dyscypliny w rywalizacji dominują nasi reprezentanci. To zasługa popularności tego sportu w kraju, a także współpracy z producentami najlepszego na świecie sprzętu konstruowanego przez Polaków. Dzięki temu z pierwszych mistrzostw świata nasza kadra przywiozła aż pięć medali: 4 złote i 1 brązowy.

Rozgrywane klasy

PF1 – start z nóg, załoga jednoosobowa. Najbardziej liczną i prestiżową klasą jest PF1. W Mistrzostwach Świata w tej klasie startuje około 40-50 zawodników.

Sztafeta to najbardziej widowiskowa konkurencja zawodów slalomowych. Uczestniczy w niej trzech zawodników, pokonujących trasę jeden po drugim w jak najkrótszym czase. Aby uniknąć punktów karnych, kolejny zawodnik może przekroczyć bramki wlotowe dopiero po opuszczeniu trasy przez poprzednika. Na wynik składa się ogólny czas całej drużyny. Podczas sztafety każdy zawodnik pokonuje taki sam lub inny typ slalomu.

Technika lotu
Są dwie zasadnicze techniki pokonywania slalomu. Każda z nich sprawdza się w różnych konfiguracjach sprzętowych i typach slalomu. Rozróżniamy:
– płynną – przelot bardzo blisko pylonu. Sprawdza się przy krótkich slalomach, w których z jednego zakrętu przechodzi się od razu w drugi. Podczas lotu wykorzystuje się zwrotność skrzydła pjrzy mniejszej prędkości lotu;
– agresywną – dynamiczną, kiedy odległość między pylonami na trasie jest większa. Latanie z większą prędkością z zachowaniem większej odległości od pylonów. Rozpędzenie skrzydła i utrzymanie wysokiej prędkości w zakręcie przy zachowaniu optymalnej ścieżki wokół pylonu.

Wszystkie kombinacje slalomowe są dostępne w katalogu zadań, aby zawodnicy mogli przećwiczyć je przed zawodami. O rodzaju slalomu do pokonania w danej konkurencji zawodnicy dowiadują się na 15 minut przed startem.

Zarejestrowanych jest blisko 80 pilotów z 14 krajów.

Polskę reprezentują:

W klasie PF1: Marcin Bernat, Kamil Mańkowski, Piotr Ficek, Andrzej Malkusz, Paweł Kozarzewski, Adam Piórek, Bartosz Nowicki, Jacek Ciszkowski.
 
W klasie PL1: Wojciech Bógdał, Marek Furtak, Piotr Geło, Krzysztof Romicki, Tomasz Dembczyński, Wojciech Panas.
 
W klasie PL2 załogi: Tomasz Krzysztof i Ireneusz Wątroba; Daniel Walkowiak i Olga Karwańska; Tomasz Krotecki i Ewelina  Krotecka.
 
W klasie PF1: Norbert Nowicki i Grzegorz Roszkowski
 
Mamy „apetyt" na sporo medali. Liczymy na doping.

Zapraszamy do śledzenia zawodów na żywo w Legnicy oraz w relacji TV live stream na stronie www.2wpsc.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony