Przejdź do treści
Przegląd Lotniczy 10/2009
Źródło artykułu

Październikowy numer Przeglądu Lotniczego już w sprzedaży

Zapraszamy Państwa do lektury najnowszego, październikowego numeru Przeglądu Lotniczego, który jest już w sprzedaży w salonach prasowych!
Znajdziecie w nim Państwo nastepujące tematy:

Husky – na każdy teren
Spójrzcie na naszą okładkę! Ten piękny samolot to Aviat Husky, jeden z najpopularniejszych w świecie bush planes, maszyn stworzonych z myślą o rutynowym operowaniu z lądowisk, na których nic innego – poza śmigłowcem – nie wyląduje. Tę ciekawą (i stosunkowo... nową) konstrukcję opisuje w najnowszym PLAR Michał Setlak.

Z Cessny na Mewę
Wiele ośrodków oferuje szkolenie do licencji zawodowej na samolotach wielosilnikowych, zamiast jednosilnikowych complex. Ta opcja jest wprawdzie droższa, jednak niezmiernie atrakcyjna. Dlaczego? Na to pytanie odpowiada Aleksander Pytel, zapraszając Czytelników na lot szkolny dwusilnikową Mewą.

Wtargnięcie w CTR
Latając w pobliżu CTR pilnujemy zawsze, by nie naruszyć jego granic – czasem jednak nadmierne zaufanie dla środków, które mają nam w tym pomóc, ma skutek odwrotny... Zespół LatajmyBezpiecznie.pl przedstawia na łamach PLAR zdarzenie, które na szczęście zakończyło się pomyślnie, jednak daje pilotom materiał do przemyśleń, pozwalających uniknąć podobnych błędów.

Ratownik XXI wieku
Na ten moment czekaliśmy długo – 10 września Lotnicze Pogotowie Ratunkowe uroczyście odebrało pierwszy z 23 nowych śmigłowców ratowniczych Eurocopter EC-135. W numerze podajemy najważniejsze fakty dotyczące tego wydarzenia.

Przerwane Święto Lotnictwa
Radomski Air Show to największe pokazy lotnicze w Polsce i w naszej części Europy. Mimo ogromnego wysiłku organizatorów, z przyczyn losowych tegorocznej imprezy nie można zaliczyć do udanych, choć ci, którzy byli w Radomiu – zwłaszcza w dni poprzedzające oficjalne pokazy – naprawdę mieli co oglądać. Relację z Air Show 2009 znajdziesz w najnowszym numerze PLAR.

Kubiček M-2 Scout – nowoczesny oldtimer
Przez ponad pół wieku wśród czeskich lotników krążyły legendy o zbudowanym w jednym egzemplarzu samolocie Mráz M-2 Skaut i jego fantastycznych właściwościach lotnych. Dziś do produkcji seryjnej przygotowywana jest jego uwspółcześniona wersja, o której pisze w najnowszym numerze PLAR Marcin Wiśniewski.

VFR-em do Kijowa
Według obiegowych opinii Ukraina jest miejscem, którego piloci General Aviation powinni raczej unikać. Owszem, kraj ten ma swoją specyfikę, jednak jak najbardziej da się tam latać, a pod pewnymi względami jest nawet lepiej, niż w Polsce, co udowadnia w swej relacji z wyprawy Zlinem do Kijowa Krzysztof Bień.

Kaniów – inkubator lotniczego biznesu
O lotnisku w Kaniowie pisaliśmy w PLAR 6/2009. Jeśli kogoś zainteresowała możliwość wykorzystania potencjału, jaki daje tamtejszy park technologiczny – unikalne w skali kraju miejsce sprzyjające rozwijaniu działalności gospodarczej w sferze wysokich technologii – bliższe informacje na ten temat zamieszczamy w poświęconym mu artykule.

Dynamiki nad zamkami
Piloci z całej Europy, którzy przybyli do Włocławka na III Zlot Samolotów WT-9 Dynamic, na pewno będą chcieli przylecieć do Polski za rok na kolejną imprezę. Dlaczego? Dowiesz się tego z relacji Michała Setlaka, który reprezentował PLAR w rozegranych podczas zlotu zawodach.

Święto doskonałe – Air Race w Budapeszcie
Wyścigi Red Bull Air Race postrzegane są już nie tylko jako wydarzenie, ale wręcz nowy standard jakości imprezy lotniczej – dopiętej na ostatni guzik, ekscytującej i, co ważne, bezpiecznej. Jak to robią w stolicy Węgier, pisze w październikowym numerze PLAR Magdalena Rekść.

Ludzie lotnictwa – Eugeniusz Zimmer
Eugeniusz Zimmer, guru szczecińskich szybowników, świętował we wrześniu swoje 80 urodziny – z tej okazji przedstawiamy sylwetkę Instruktora, który swą charyzmą na trwałe wpisał się w wizerunek i charakter Aeroklubu Szczecińskiego.

Salamandra – tak jak przed laty
Gdy przed wojną inż. Wacław Czerwiński z Politechniki Lwowskiej projektował lekki, szkolny szybowiec WWS-1 Salamandra, nie przypuszczał zapewne, że jego konstrukcja zyska takie uznanie i popularność w najsłynniejszych polskich szkołach szybowcowych. W najnowszym Przeglądzie prezentujemy pierwszą po 60 latach nową Salamandrę, zbudowaną w Zakładzie Szybowcowym Henryka Mynarskiego w Jeżowie Sudeckim. Efekt blisko trzech lat pracy jest oszałamiający!

Moja wielka przygoda
Nie każdemu zdarza się być pilotem premiera. W dodatku premiera Indii, jednego z największych krajów świata... Taki zaszczyt spotkał niegdyś Wandę Szemplińską,
jedną z najwybitniejszych polskich szybowniczek, która opisuje swą indyjską przygodę w październikowym numerze Przeglądu Lotniczego.

Legendarne Lisie Kąty
W drugiej połowie sierpnia na lotnisku Aeroklubu Nadwiślańskiego w Lisich Kątach odbyły się II Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie 18 metrowej, Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie Światowej i Krajowe Zawody Szybowcowe im. Szczepana Grzeszczyka. O zmaganiach 62 zawodników, podczas których nie brakowało dramatycznych momentów, pisze Jerzy Kolasiński.

Paralotniowe Mistrzostwa Polski 2009
O ile organizowanie Paralotniowych Mistrzostw Polski na terenie Polski nie zawsze się sprawdzało, to wyprowadzenie ich tam, gdzie są pewne warunki pogodowe, okazuje się być strzałem w dziesiątkę. Relację z sierpniowych zawodów w słoweńskim Kobaridzie przygotowała Małgorzata Sulkowska.

Lotnicza poezja
Niewielu jest poetów piszących o lataniu w tak przemawiający do lotników sposób, jak Anna Magdalena Mróz. W aktualnym numerze zamieszczamy kilka utworów z wydanego właśnie drugiego tomiku poetki, zatytułowanego „Trzeci Diament”.

Oprócz tego solidna porcja aktualności ze świata lotnictwa oraz oczywiście nawiązujący do niedawnych wydarzeń wstępniak Redaktora Naczelnego – tym razem o pewnym lotniczym zwyczaju, który może wszystkim bardziej zaszkodzić, niż przynieść dumę i przyczynić się do popularyzacji latania...

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony