Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I marcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 194/12 (PI, 18.03.2012 r., EPPT). Dotyczy: Problemu z wyczepieniem liny po uzyskaniu ok. 280m wysokości przez szybowiec SZD-50-3 Puchacz. Siły wyczepu zaczepu szybowca ustawionej fabrycznie w górnej granicy tolerancji. Wadliwego działania gilotyny pneumatycznej wyciągarki.. Informacja o zdarzeniu 194/12

• 383/11 (PI, 30.04.2011 r., EPBK). Dotyczy: Zahaczenia przez szybowiec SZD-50-3 Puchacz statecznikiem poziomym o wierzchołek drzewa, spowodowanego zbyt niskim podejściem końcowym i zbyt małym marginesem bezpieczeństwa nad lasem położonym przy zachodnim skraju lotniska. Informacja o zdarzeniu 383/11

• 464/17 (I, 19.03.2017 r., EPRZ). Dotyczy: Odstępstwa pilota samolotu Cessna Citation Excel (Model 560XL) o znakach rejestracyjnych D-CAWM od opublikowanej procedury do lądowania lotniska Rzeszów. Informacja o zdarzeniu 464/17

• 745/15 (W, 15.05.2015 r., Przasnysz). Dotyczy: Lądowania w terenie przygodnym w wysokiej uprawie (zboże), w wyniku czego doszło do przytrzymania skrzydła co spowodowało tzw. „cyrkiel” i uszkodzenie szybowca SZD-51-1 Junior. Informacja o zdarzeniu 745/15

• 2062/17 (I, 11.08.2017 r., EPPO). Dotyczy: Zmiany lotniska docelowego dla samolotu B738 na lotnisko w Poznaniu (EPPO), spowodowanej warunkami atmosferycznymi poniżej minimalnych do lądowania na lotnisku w Bydgoszczy (EPBY). Informacja o zdarzeniu 2062/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony