Przejdź do treści
A320 podczas startu, fot. Airport-Data
Źródło artykułu

Incydent: pilot A320 po starcie wyłączył silnik zamiast schować klapy

22 marca 2020 r., nieokreślony A320-200 wykonujący lot z Berlina na nieokreślone lotnisko, znajdował się w początkowej fazie wznoszenia, gdy pilot lecący polecił pilotowi monitorującemu zmniejszyć wychylenie klap na pozycję 1. Ten jednak zamiast chwycić za dźwignię klap, wyłączył lewy silnik, powodując utratę ciągu. Jednostka ta natychmiast została ponownie uruchomiona i samolot kontynuował podróż do miejsca przeznaczenia bez dalszych incydentów.

Niemiecki BFU poinformował w marcowym Biuletynie, że zdarzenie miało miejsce 22 marca 2020 r. o godzinie 19:40 UTC, a dochodzenie w tej sprawie zostało przekazane państwu operatora.

Według danych radarowych, w tym czasie tylko jeden A320-200 wyleciał z Berlina w ciągu godziny przed lub po podanym znaczniku czasu – był to posiadający szwajcarską rejestrację (HB-IJQ) A320-200 wykonujący lot LX-979 z lotniska Tegel do Zurychu. Jednak znaczniki czasu w comiesięcznych biuletynach BFU okazywały się w przeszłości często niewiarygodne, a  szwajcarski SUST nie potwierdził, że wszczął dochodzenie w tej sprawie.

22 marca 2020 r. HB-IJQ wykonywał lot LX-978 z Zurychu do Berlina, a jego profil lotu wskazuje, że po starcie powoli się wznosił na 3000 stóp AGL. Profil wznoszenia po starcie z Berlina jest podobny do profilu zarejestrowanego w Zurychu, jednak różni się znacznie od innych A320 startujących tego dnia z tego samego pasa startowego lotniska Tegel.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony