Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała specjalny biuletyn dla Diamonda DA20

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała specjalny biuletyn informacyjny zdatności do lotu (SAIB) dla samolotu Diamond DA20. Dokument dotyczy kwestii potencjalnych pęknięć na goleni przedniego podwozia tej konstrukcji.

Według Agencji, SAIB został wydany, aby poinformować właścicieli, użytkowników oraz stacje serwisowe obsługujące model DA20 o potencjalnym niebezpieczeństwie pękania widelca przedniego podwozia. Uszkodzenia zostały wykryte na części nr 20-3220-08-00 (P/N), podczas rutynowej kontroli przedniej goleni i znajdowały się tuż nad osią otworu wycięcia kołnierza. Departament Transportu Kanady dokonał przeglądu raportów dotyczących obsługi tych statków powietrznych z lat 2005-2010 i znalazł 10 raportów znamionujących podobny problem.

W celu efektywniejszego wykrywania uszkodzeń przedniego widelca, firma Diamond Aircraft Industries zmieniła zapisy w Aircraft Maintenance Manual Chapter dla DA20-A1 i DA20-C1 w rozdziale 20.05.00, "Scheduled Maintenance Checks" i wprowadziła wymóg częstszych oraz bardziej szczegółowych kontroli.

Diamond zaleca montaż bardziej wydajnego widelca P/N 20-3220-08-00_1, jako zamiennik oryginalnego P/N 20-3220-08-00. Nowa część będzie instalowana w obecnie produkowanych modelach i dostarczana dla przyszłych zamówień. FAA zaleca wszystkim zainteresowanym właścicielom i użytkownikom tych konstrukcji zapoznanie się z SAAB oraz stosowanie zmian w poprawionym schemacie kontroli samolotów DA20. Agencja zaleca również zastąpienie oryginalnych (potencjalnie wadliwych) części widelca wersją poprawioną.

Więcej informacji dostępnych jest na stronach www.faa.gov oraz www.diamondaircraft.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony