Przejdź do treści
Źródło artykułu

Listopadowy Pilot Club Magazine w salonach prasowych

Na rozgrzewkę przed zimowym lataniem przygotowaliśmy między innymi:

OBAMA vs MCCAIN O PRZYSZŁOŚCI GA
Pierwsi w Polsce publikujemy nieznane szerszemu gremium wypowiedzi dwóch najważniejszych postaci minionych wyborów prezydenckich w USA. John McCain oraz Barack Obama odpowiedzieli na dziewięć pytań ułożonych przez naszych amerykańskich kolegów z AOPA, a dotyczących najważniejszych problemów lotnictwa ogólnego. A jak wiele zależy od tego co dzieje się w Ameryce wie każdy, kto zna źródło obecnego kryzysu. Sprawdźcie jakie plany wobec przyszłości GA ma zwycięzca Barack Obama i czy nie lepiej dla pilotów, gdyby wybory wygrał jednak McCain.

PODRÓŻ MARZEŃ – ZAMKI EUROPY
Michał Cedroński, nasz naczelny podróżnik, wspólnie z Formacją lotniczych towarzyszy podróży na kilku Cessnach pobił kolejny rekord. Z idei przelotu „Zamki nad Loarą”, która sama w sobie byłe ewenementem, zorganizował piękny, ponad tygodniowy rajd dookoła Europy. Jak ciekawie i nie za drogo przemierzyć 8 państw, spędzając w powietrzu 25 godzin i pokonując ponad 2 500 mil morskich? Przeczytajcie i obejrzyjcie cudowne zdjęcia.

NIECH ŻYJE KRÓL – KING AIR 350

Umarł król, niech żyje król. To przysłowie jak ulał pasuje do Beechraftów. Z małym wyjątkiem – korona zawsze zostaje w rodzinie. King Air, czyli turbośmigłowy Król Przestworzy jest nieprzerwanie obecny na światowym niebie od ponad 44 lat! Najnowsza i największa odmiana Króla - 350 – udowadnia, że w starej skórze zmieszczono tyle technologicznych nowinek, by samolot był nadal konkurencyjny na rynku. I obejmował swoim zasięgiem praktycznie całą Europę. Tylko w PCM kalkulator finansowy i koszty latania King Air`em.

LOUD AND CLEAR – MÓW PO ANGIELSKU
Z marnym angielskim można co najwyżej pofruwać na aeroklubowym kręgu. Nawet zwykłe VFR-y po kraju wymuszają już orientację we frazeologii, bo pilotów z zewnątrz coraz więcej. Czy Wieża Babel to już faktyczny problem naszej przestrzeni? Sławomir M. Kozak z pozycji zawodowego kontrolera pokazuje, jak wiele elementów radiowej przestrzeni wpływa na potencjalne (nie)bezpieczeństwo jej użytkowników.

PUMA – ULTRALEKKA NOWOCZESNOŚĆ
Tym razem raport pilota niespotykany, bo samolot... jeszcze nie istnieje. Wspólnie z Jackiem Skopińskim, „mózgiem” w dziedzinie budowy lekkich samolotów i znakomitym pilotem ULM-ów, proponujemy atrakcyjną alternatywę dla wysłużonego i, co tu dużo mówić, starego Zodiaca. Czy Puma znajdzie swoich amatorów? Gwarantujemy, że już w przyszłym roku odpowiemy na to pytanie. A na razie zabieramy się do budowy samolotu – rób to razem z nami.

AOPA – PILOT ZNACZY KULTURA?

Pilotom z zasady przypina się łatkę najwyższej osobistej kultury, uprzejmości i ogłady. Ba! Czasem piloci potrafią określać się w ten sposób, choć często mijają się z prawdą. Bo w lotnictwie, nawet nieświadomie, można doprowadzić innych do szewskiej pasji. Budd Davisson z amerykańskiej AOPA obnaża dziesięć grzechów głównych w general aviation. I jakoś nie dziwi nas fakt, że złe zachowania jak ulał przekładają się na to, co często dzieje się na polskich lotniskach. I tylko nie róbcie niewinnych min...

WARSZAWA NA CELNOŚĆ

Największy polski aeroklub ściągnął nareszcie odpowiednią grupę zapalonych pilotów (amatorów i zawodowców), by z pompą zorganizować Warszawskie Zawody Samolotowe. Były lądowania na celność, loty nawigacyjne, ale przede wszystkim świetna zabawa i zdrowa rywalizacja. W numerze oprócz opisu zmagań i doskonałych zdjęć prezent dla uczestników – znajdźcie siebie na ogromnym rodzinnym zdjęciu.

STATEK NIE TYLKO POWIETRZNY
Od lat mówi się w Polsce o potrzebie wprowadzenia do przepisów lotniczych zapisów umożliwiających swobodne latanie wodnosamolotami i łodziami latającymi, a przede wszystkim konieczności usystematyzowania prawa w zakresie lądowisk dla takich statków powietrznych. Okazuje się jednak, czemu dowodzi Adam Kloska, że przepisy w zasadzie są, trzeba je tylko unormować i ujednolicić prawo wodne i lotnicze. Po lekturze zrozumiecie, że nazywanie samolotów „statkami” powietrznymi ma swoje drugie dno.

MAYDAY, MAYDA
Tym razem felieton Sławomira Cichonia „Z lewego fotela” promujemy jako osobny artykuł ku przestrodze po ostatnim wypadku samolotu pilotowanego przez Polaka na lotnisku w Zurychu. Okazuje się bowiem, że po analizie rozmów załogi z kontrolą lotniska, można było podążyć inną drogą. Ale że nie rozdrapuje się świeżych ran, Sławek pisze o generalnej „przywarze” polskich lotników unikających „żądań” wobec kontroli, a tylko posłusznie je wykonujących. Niestety nie prowadzi to często do dobrych skutków. A przecież komunikat „Mayday” to nasza najważniejsza broń w świecie IFR-owej presji lotnisk komunikacyjnych i dużego lotnictwa.

Na dokładkę serwujemy:

LOTBLOG cz. V – w przedostatnim odcinku jedynego w Polsce bloga o zdobywaniu licencji pilota turystycznego Michał J. Zazula „dolatuje” do osnutych złą sławą egzaminów przed LKE.
KARTKI Z KALENDARZA – w kolejnej odsłonie historycznych zapisków z dziejów lotnictwa Ryszard Sawicki pisze o magicznej postaci Henryka Segno.
CENNIK – póki dolar tani (choć już niestabilny), kupuj samoloty za oceanem
PILOT SIĘ ŚMIEJE – najlepsze kawały i „lustrzanka” powalająca... na kolana
ZEBRANE W SIECI – o pełnym wątpliwości paliwowym sukcesie AP

Felietoniści
Konrad Wróbel i szklane kokpity w śmigłowcach
Mirek Krzyk i litery dyndające pod... śmigłowcem
Krzysiek Stawiński i cała prawda o współżyciu w środowisku cabin crew

Na deser najświeższe aktualności z kraju i ze świata oraz „matematyczny” wstępniak o tym, co tak naprawdę wywalczył Aeroklub Polski poprawką o możliwości niekoncesjonowanej sprzedaży paliw lotniczych. Złap za kalkulator i policz z nami.

Pilot Club Magazine
Newman Sp. z o.o.
Millennium Plaza
Al. Jerozolimskie 123A, lok. 308
02-017 Warszawa
Tel: +48 22 438 86 49
Fax: +48 22 438 86 47
eA-mail: poczta@pilotclub.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony