Przejdź do treści
Źródło artykułu

USA: prawie połowa największych lotnisk dotknięta brakiem kontrolerów ruchu lotniczego

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) poinformowała w piątek, że prawie połowa z 30 najbardziej ruchliwych lotnisk w USA zmaga się z poważnym niedoborem kontrolerów ruchu lotniczego. Wiąże się to z zamknięciem (shutdown) rządu, które trwa już 31. dzień.

Jednym z najbardziej dotkniętych rejonów jest Nowy Jork. Na lotniskach tej aglomeracji brakuje 80 proc. kontrolerów.

Niedobory spowodowały zakłócenia w lotach w całym kraju opóźniając odloty z głównych lotnisk, takich jak Austin, Newark i Nashville. FAA poinformowała, że problemy kadrowe zgłoszono na co najmniej dziewięciu lotniskach, a w Houston i Dallas spodziewane są dalsze opóźnienia lotów. Wynosiły one średnio 61 minut w Nashville, 50 w Austin i 101 w Newark.

FAA stwierdziła też, że 13 000 kontrolerów ruchu lotniczego i 50 000 pracowników Administracji Bezpieczeństwa Transportu (TSA) pracuje bez wynagrodzenia. FAA ma już niedobór sięgający ok. 3500 kontrolerów w stosunku do zakładanego poziomu. Zmusza to wielu pracowników do pracy sześć dni w tygodniu z obowiązkowymi nadgodzinami.

Sytuację pogarsza przedłużające się odwoływanie i opóźnianie lotów.

Organizacja FlightAware, dostarczająca dane o ruchu lotniczym w czasie rzeczywistym, odnotowała 2200 opóźnionych i 300 odwołanych lotów w całej Ameryce.

Sekretarz transportu Sean Duffy ostrzegł przed kolejnymi zakłóceniami.

– Myślę, że w ten weekend, a potem w następnym tygodniu, zobaczymy jeszcze więcej zakłóceń w przestrzeni powietrznej – powiedział w stacji Fox News.

W czwartek braki spowodowały znaczne opóźnienia na lotniskach w Orlando, Dallas/Fort Worth i Waszyngtonie. Opóźniono 7300 lotów, a 1250 odwołano.

Główni przewoźnicy, w tym Delta, United, Southwest i American Airlines, wezwali Kongres do zatwierdzenia tymczasowej ustawy o finansowaniu instytucji federalnych aby wznowić działalność rządu. Ostrzegli, że dalsze zakłócenia w komunikacji lotniczej będą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów i załóg samolotów.

Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP)

ad/ jm/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Komentowanie tego niusa zostało z automatu wyłączone. Jeśli chciałbyś/-abyś je skomentować prosimy o maila na adres wspolpraca@dlapilota.pl

Nasze strony