Przejdź do treści
Pilot tankowca KC-46A Pegasus, fot. flyingmag
Źródło artykułu

Załoga USAF ustanawia rekord 24-godzinnym lotem KC-46A Pegasus

5 maja, załoga Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych wykonała misję tankowcem KC-46A Pegasus o długotrwałości 24,2 h. Rekordowy lot o długości 9 000 mil, który był najdłuższym w historii Dowództwem Mobilności Powietrznej (AMC), rozpoczął się w Bazie Sił Powietrznych McConnell w Kansas. W ciągu następnych 24 godzin załoga składająca się z sześciu pilotów, trzech operatorów wysięgników i lekarza, testowała możliwości  KC-46, a także zbierała dane na temat wykonalności i potencjalnych zagrożeń dla członków załogi podczas takiego długodystansowego lotu.

„Ta 24-godzinna wyprawa jest krytycznym krokiem w ewolucji operacyjnej tankowców i roli, jaką w tym odgrywa KC-46” – powiedział pułkownik Nate Vogel, dowódca 22. Skrzydła US Air Force. „Ten lot pomaga siłom mobilności określić, jak najlepiej działać podczas długotrwałych wypraw, od człowieka, przez maszynę, po aspekty misji” – dodał. „Długotrwałe loty są z natury obarczone ryzykiem, a prowadzenie tej operacji pozwala nam teraz zidentyfikować te zagrożenia, a następnie opracować i zastosować środki łagodzące w bardziej kontrolowanym środowisku.

Podczas lotu samolot zatankował cztery F-35 Korpusu Piechoty Morskiej USA i sam potem pobrał paliwo z innego KC-46. W powietrzu monitorowano też poziom zmęczenia i senności załogi lotniczej. „Dwa zespoły pilotów rotowały na czterogodzinnych zmianach, a zapasowy był gotowy do działania w razie potrzeby i koncentrował się na gromadzeniu danych i sporządzaniu obszernych notatek. Rotacyjne zmiany zapewniały odpowiedni czas na odpoczynek i bezpieczeństwo misji”.

Załoga tankowca KC-46A Pegasus, fot. flyingmag

Wyprawa zbliża się do kolejnego kamienia milowego dla programu tankowców. Pod koniec kwietnia KC-46A zatankował hiszpańskiego EF-18 Horneta podczas pierwszego operacyjnego tankowania zewnętrzego odbiorcy. Operacja, która miała miejsce w Moron Air Base w południowej Hiszpanii, podkreśla jej interoperacyjność z sojusznikami i partnerami. Siły Powietrzne USA rozpoczęły eksploatację produkowanego przez Boeinga tankowca nowej generacji na początku 2019 roku i obecnie dysponują flotą 57 samolotów tego typu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony