Przejdź do treści
Uszkodzenia w B739 linii Alaska Airlines, fot. avherald
Źródło artykułu

Wstępny raport NTSB dotyczący incydentu z B737 MAX 9 Alaska Airlines

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała wstępny raport z dochodzenia w sprawie wypadku samolotu B737 MAX 9 linii Alaska Airlines. 

19-stronicowy dokument szczegółowo opisuje przebieg wydarzeń 5 stycznia 2024 r., ale bardziej krytycznie koncentruje się na tym, co wydarzyło się, zanim samolot ten opuścił zakład Boeinga w Renton celem dostarczenia go do przewoźnika.

Zgodnie z przeprowadzonym dochodzeniem, stwierdzono, że w kadłubie brakowało czterech kluczowych śrub dedykowanych do utrzymywania drzwi awaryjnych na swoim miejscu. Ponieważ dowody sugerują, że wszystkie cztery śruby nie znajdowały się na swoim miejscu w momencie, gdy drzwi odpadły od samolotu, śledczy prowadzą dochodzenie mające wyjaśnić, dlaczego ich tam nie było.

Po opublikowaniu raportu prezes Boeinga Dave Calhoun powiedział: „Bez względu na ostateczne wnioski, Boeing ponosi odpowiedzialność za to, co się stało. Takie wydarzenie nie może mieć miejsca w samolocie opuszczającym naszą fabrykę. Musimy po prostu działać lepiej dla naszych klientów i ich pasażerów. Wdrażamy kompleksowy plan mający na celu wzmocnienie jakości i zaufania naszych interesariuszy. Będzie to wymagało znaczących, wykazanych działań i przejrzystości na każdym kroku – i na tym się skupiamy”.

Raport wstępny dotyczący wypadku B737 MAX 9 Alaska Airlines dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony