United Airlines wyłącza usługę Wi-Fi Starlink z powodu zakłóceń w transmisjach
Linie United Airlines wyłączyły usługę Wi-Fi Starlink z powodu zakłóceń w transmisjach radiowych. Po uruchomieniu tego udogodnienia w maju br., przewoźnik tymczasowo wyłączył możliwość korzystania z szerokopasmowej usługi Starlink w większości swojej regionalnej floty. Było to spowodowane problemami technicznymi, które zakłóciły system komunikacji.
W maju br. United uruchomiły dostęp do Starlink w swoich samolotach, korzystając z modelu „bezpłatnie z reklamami”, stając się jednym z kilku przewoźników (m.in. Hawaiian Airlines i JSX), oferujących pasażerom satelitarną usługę szerokopasmową SpaceX.
United sygnalizuje szersze przejście na łączność satelitarną podczas długich lotów, a dostęp do sieci miał bezproblemowo działać na wysokościach przelotowych. Jednak kłopoty z jego działaniem pojawiły się w związku ze statycznymi zakłóceniami między antenami Starlink, a tymi, których piloci używają do komunikacji z ATC.
United oficjalnie potwierdziło doniesienia w oświadczeniu, twierdząc, że tego typu zakłócenia były „dość powszechne u każdego nowego dostawcy Wi-Fi dla linii lotniczych” i że problemy nie stanowiły zagrożenia dla bezpieczeństwa lotów.
Usługa Wi-Fi wykorzystuje ponad 7000 satelitów Starlink krążących na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) do dostarczania szerokopasmowego dostępu do Internetu na całym świecie, w tym w odległych obszarach. United jest jedyną dużą linią lotniczą w USA, która obecnie oferuje Starlink.
Warto wspomnieć, że pierwszy zestaw modyfikacyjny Starlink dla swojej floty A220-300 otrzymały linie airBaltic, narodowy przewoźnik Łotwy. W system łączności internetowej firmy SpaceX wyposażone jest dziesięć samolotów łotewskiego przewoźnika, a kolejne linia chce wyposażyć tak szybko, jak to jest możliwe.



Komentarze