Udane użycie BRS w Cirrusie SR22 w Kanadzie (film)
2 maja 2025 r., o godzinie 14:18 czasu lokalnego, pilot Cirrusa SR22 (znaki rejestracyjne C-FMKZ) aktywował spadochronowy system ratunkowy (BRS), na którym opadając wpadł do Jeziora Ontario w pobliżu Billy Bishop Airport (YTZ/CYTZ) w Toronto.
Samolot wznosił się po starcie, kiedy doszło do awarii jednostki napędowej. Na pokładzie statku powietrznego znajdował się jedynie pilot (49), który z niewielkimi obrażeniami został podjęty przez służby ratunkowe.
Policja poinformowała, że o samolocie opadającym na spadochronie otrzymała wiele zgłoszeń od świadków i na miejsce zdarzenia natychmiast wysłała łodzie, którymi lotnik został przetransportowany na brzeg. Tam stwierdzono, że odniósł on jedynie niewielkie obrażenia. Pilot, który jest również lekarzem, powiedział policji, że wystartował z Billy Bishop, gdy doszło do awarii jednostki napędowej.
Próbował zawrócić na lotnisko startu, ale nie było to możliwe i zdecydował się aktywować BRS. Następnie SR22 wpadł na spadochronie do jeziora ok 200-300 m od brzegu i opadł na dno na głębokość ok. 9 m. Prowadzone są prace, aby wyciągnąć statek powietrzny spod wody.



Komentarze