Przejdź do treści
Widok z samolotu podczas zautomatyzowanego lądowania (fot. kadr z filmu na youtube.com)
Źródło artykułu

Transport Canada bierze udział w autonomicznej operacji cargo

Departament Transportu Kanady podpisał umowę z start-upem lotniczym na świadczenie bezpilotowych usług transportowych dla odległych północnych społeczności przy użyciu lekkiego samolotu.

Założyciel Ribbit Airlines, Jeremy Yang, powiedział CTV News, że firma z siedzibą w Ontario opracowała oprogramowanie i sprzęt, które umożliwią autonomicznym misjom działanie zgodnie z harmonogramem przy minimalnej interwencji człowieka.

„Od stanowiska postojowego do stanowiska postojowego samolot robi wszystko sam”, powiedział Wang, który rozpoczął pracę nad projektem jako student na University of Waterloo.

Yang powiedział, że umowa Departamentu Transportu Kanady jest narzędziem badawczym dla obu podmiotów. Chociaż powiedział, że technologia została gruntownie przetestowana i uważana za bezpieczną, kontrakt umożliwi wypróbowanie jej w świecie rzeczywistym. Jeśli chodzi o regulatora, bezpośrednie zaangażowanie w operację wpłynie na jego ogłoszenie przepisów i standardów dla tego nowego rodzaju operacji. Yang powiedział, że jego firma zamierza zastosować tę technologię w samolotach z liczbą miejsc od 6 do 19 miejsc, ponieważ jest to „najlepszy punkt”, w którym koszt szkolenia i zatrudnienia załogi ma ogromny wpływ na ekonomię operacji związanych z małymi ładunkami.

Odległe społeczności na rozległej północy Kanady są idealnym poligonem doświadczalnym, ponieważ wiele z nich jest już całkowicie zależnych od transportu lotniczego. Dodatkowo, w tych regionach nie ma kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Yang dodał, że technologia ta nie jest jeszcze w stanie zagwarantować dokładnej interakcji z ATC i konieczny byłby operator naziemny monitorujący komunikację z ATC. Przewiduje się, że wyzwania te zostaną przezwyciężone do momentu, w którym zostanie certyfikowana autonomiczna obsługa pasażerów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony