Thales partnerem norweskiego systemu kontroli ruchu lotniczego
Thales dostarczy norweskim kontrolerom ruchu lotniczego jeden z najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych na świecie systemów do wykrywania zagrożeń w powietrzu. W porównaniu z innymi funkcjonującymi systemami, nowe rozwiązanie gwarantuje szybsze dostrzeganie potencjalnych kolizji w przestrzeni powietrznej.
Avinor Air Navigation Services – norweski dostawca usług nawigacji lotniczej – wybrał grupę Thales do budowy nowego systemu kontroli ruchu lotniczego i wykrywania zagrożeń w powietrzu. Technologia zostanie wdrożona w centrach kontroli ruchu lotniczego w Oslo, Stavanger i Bodo. Zostanie ona w pełni zintegrowana z funkcjonującym zwirtualizowanym środowiskiem odpowiadającym za przepływ informacji oraz nadzór przestrzeni powietrznej.
Ta innowacyjna technologia została oparta na rozwiązaniach TopSky-Safety Nets, głównym elemencie wiodącego na rynku produktu firmy Thales – TopSky-Air Traffic Control (ATC). Gwarantuje ona wcześniejsze wykrywanie zagrożeń w porównaniu do innych rozwiązań funkcjonujących w zakresie bezpieczeństwa lotniczego. System Thales pomoże kontrolerom Avinor Air Navigation Services utrzymać bezpieczeństwo na norweskim niebie, a także wesprze badania nad redukcją emisji gazów cieplarnianych w lotnictwie. Po uruchomieniu sieci TopSky Thales zapewni długoterminową konserwację i usługi serwisowe na okres pięciu lat.
Rozwiązanie Thalesa jest oparte na unikatowym algorytmie, który pracuje nad poprawą wydajności przestrzeni powietrznej i prognozuje potrzeby ruchu lotniczego na kolejne dziesięciolecia. System został opracowany zgodnie z rygorystycznymi wymogami bezpieczeństwa i ochrony TopSky – Safety Nets, w pełni respektując specyfikacje Eurocontrol, Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej. Rozwiązanie Thales pomoże kontrolerom ruchu lotniczego Avinor Air Navigation Services osiągnąć najwyższe standardy bezpieczeństwa.
– Kolejny operator ruchu lotniczego zaufał technologii Thales. W Europie jesteśmy już zdecydowanym liderem w zabezpieczaniu lotniczej siatki powietrznej. Liczymy, że te sprawdzone i innowacyjne rozwiązania znajdą swoje zastosowanie również przy inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce. Dzięki tym rozwiązaniom będzie nam dużo łatwiej zintegrować się z europejskim systemem kontroli ruchu lotniczego – mówi Damian Wójcik z Thales w Polsce.



Komentarze