Przejdź do treści
Źródło artykułu

Thales partnerem norweskiego systemu kontroli ruchu lotniczego

Thales dostarczy norweskim kontrolerom ruchu lotniczego jeden z najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych na świecie systemów do wykrywania zagrożeń w powietrzu. W porównaniu z innymi funkcjonującymi systemami, nowe rozwiązanie gwarantuje szybsze dostrzeganie potencjalnych kolizji w przestrzeni powietrznej.

Avinor Air Navigation Services – norweski dostawca usług nawigacji lotniczej – wybrał grupę Thales do budowy nowego systemu kontroli ruchu lotniczego i wykrywania zagrożeń w powietrzu. Technologia zostanie wdrożona w centrach kontroli ruchu lotniczego w Oslo, Stavanger i Bodo. Zostanie ona w pełni zintegrowana z funkcjonującym zwirtualizowanym środowiskiem odpowiadającym za przepływ informacji oraz nadzór przestrzeni powietrznej.

Ta innowacyjna technologia została oparta na rozwiązaniach TopSky-Safety Nets, głównym elemencie wiodącego na rynku produktu firmy Thales – TopSky-Air Traffic Control (ATC). Gwarantuje ona wcześniejsze wykrywanie zagrożeń w porównaniu do innych rozwiązań funkcjonujących w zakresie bezpieczeństwa lotniczego. System Thales pomoże kontrolerom Avinor Air Navigation Services utrzymać bezpieczeństwo na norweskim niebie, a także wesprze badania nad redukcją emisji gazów cieplarnianych w lotnictwie. Po uruchomieniu sieci TopSky Thales zapewni długoterminową konserwację i usługi serwisowe na okres pięciu lat.

Rozwiązanie Thalesa jest oparte na unikatowym algorytmie, który pracuje nad poprawą wydajności przestrzeni powietrznej i prognozuje potrzeby ruchu lotniczego na kolejne dziesięciolecia. System został opracowany zgodnie z rygorystycznymi wymogami bezpieczeństwa i ochrony TopSky – Safety Nets, w pełni respektując specyfikacje Eurocontrol, Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej. Rozwiązanie Thales pomoże kontrolerom ruchu lotniczego Avinor Air Navigation Services osiągnąć najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Kolejny operator ruchu lotniczego zaufał technologii Thales. W Europie jesteśmy już zdecydowanym liderem w zabezpieczaniu lotniczej siatki powietrznej. Liczymy, że te sprawdzone i innowacyjne rozwiązania znajdą swoje zastosowanie również przy inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce. Dzięki tym rozwiązaniom będzie nam dużo łatwiej zintegrować się z europejskim systemem kontroli ruchu lotniczego – mówi Damian Wójcik z Thales w Polsce.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony