Przejdź do treści
Źródło artykułu

STARLUX zamawia 10 kolejnych samolotów Airbus A350-1000

Przewoźnik STARLUX Airlines z Taiwanu podpisał z Airbusem wiążące zamówienie na zakup dziesięciu kolejnych samolotów A350-1000, co zwiększa łączną liczbę zamówień linii lotniczej na ten typ do 18 samolotów.

Umowa została podpisana na Paris Airshow przez dyrektora generalnego STARLUX Airlines Glenna Chai oraz Benoîta de Saint-Exupéry'ego, wiceprezesa wykonawczego ds. sprzedaży samolotów komercyjnych Airbus.

STARLUX Airlines obsługują już flotę 28 samolotów Airbus, w tym A350-900, A330neo i A321neo. Ponadto Tajwański przewoźnik zamówił 30 samolotów, w tym samoloty transportowe A350F i A350-1000.

„Rozszerzenie naszej międzynarodowej floty o dodatkowe samoloty A350-1000 to znaczący krok w kierunku wzmocnienia naszej globalnej obecności i rozwoju połączeń z kluczowymi rynkami" – powiedział Glenn Chai. „Ten samolot oferuje efektywność, zasięg i komfort, dzięki czemu idealnie pasuje do naszej strategii optymalizacji operacji długodystansowych przy jednoczesnym zapewnieniu pasażerom wyjątkowych wrażeń. W miarę jak będziemy wzmacniać naszą międzynarodową sieć, A350-1000 odegra ważną rolę w napędzaniu wzrostu, zrównoważonego rozwoju i elastyczności operacyjnej".

„Decyzja STARLUX Airlines o dodaniu większej liczby samolotów A350-1000 do swojej rosnącej floty potwierdza pozycję naszego samolotu jako punktu odniesienia dla operacji długodystansowych. Dzięki zaawansowanej konstrukcji i oszczędnemu zużyciu paliwa A350-1000 Long Range Leader umożliwia liniom lotniczym optymalizację tras przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry. „Z przyjemnością wzmacniamy nasze długotrwałe partnerstwo z STARLUX Airlines, które rozszerzają swój globalny zasięg i łączą więcej miejsc docelowych z efektywnością i komfortem".

A350 to najnowocześniejszy i najbardziej efektywny szerokokadłubowy samolot na świecie, wyznaczający nowe standardy podróży międzykontynentalnych. Oferuje również najdłuższy zasięg spośród wszystkich komercyjnych samolotów pasażerskich produkowanych obecnie. Samolot ten napędza najnowsza generacja silników Rolls-Royce. Został on zaprojektowany do lotów na dystansie do 9700 mil morskich / 18 000 km bez międzylądowania, przy zużyciu paliwa oraz emisji dwutlenku węgla o 25% niższych w porównaniu do maszyn poprzedniej generacji.

Podobnie jak pozostałe samoloty Airbus, A350 jest już w stanie latać na zrównoważonym paliwie lotniczym SAF w 50%. Airbus dąży do tego, aby wszystkie jego maszyny były przystosowane do korzystania w 100% z SAF do 2030 r.

Do końca maja 2025 r. rodzina A350 zdobyła ponad 1390 potwierdzonych zamówień od przeszło 60 klientów na całym świecie. Ponad 650 samolotów tego typu jest już eksploatowanych głównie na trasach długodystansowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony