STARLUX ma już swój pierwszy samolot A350
Linie STARLUX odebrały pierwszy odrzutowiec A350, stając się tym samym kolejnym użytkownikiem najnowszego na świecie samolotu szerokokadłubowego. To pierwsza z 18 maszyn A350-900, które zasilą tajwańskiego przewoźnika i będą latać obok A330neo i A321neo we flocie złożonej wyłącznie z Airbusów.
Kierownictwo STARLUX wybrało dla zamówionych A350 luksusowy układ czteroklasowy, obejmujący cztery apartamenty w klasie pierwszej, 26 miejsc w klasie biznes, 36 w klasie ekonomicznej premium i 240 w klasie ekonomicznej. Kabina pasażerska w standardzie Airspace na pokładzie A350 uwzględnia najnowsze trendy w konfiguracji, które zapewniają dodatkową przestrzeń osobistą i większy komfort podróży w każdej klasie. Przedział pasażerski A350 jest również najcichszym wśród wszystkich obecnie latających samolotów.
Pasażerowie lecący A350 w barwach STARLUX będą mogli korzystać z najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnego dostępu do internetu. Przewoźnik doceni najwyższy poziom rentowności maszyny, spowodowany redukcją zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 25% w porównaniu z samolotami szerokokadłubowymi starszej generacji.
„Dostawa A350-900 to ważny moment. To nasz pierwszy duży samolot szerokokadłubowy, który pozwoli uruchomić dłuższe trasy. Jego wdrożenie oznacza też rozwój partnerstwa z Airbusem. W najbliższych latach odbierzemy 17 kolejnych A350. Dzięki nim STARLUX będzie obsługiwał trasy na krótkich, średnich i długich dystansach, wożąc pasażerów także poza Azją”, powiedział Glenn Chai, dyrektor generalny STARLUX Airlines.
Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbus i szef Airbus International dodał: „Dzięki flocie całkowicie nowej generacji, składającej się wyłącznie z Airbusów, STARLUX wprowadza na rynek długodystansowym przewozów lotniczych klasy premium nowy poziom komfortu i rentowności. Pasażerowie będą cieszyć się wygodną podróżą dzięki atrakcyjnemu projektowi kabiny Airspace. A sam przewoźnik, eksploatując równolegle A350, A330neo i A321neo, skorzysta z zalet unikalnej wspólności technologicznej Airbusów, obniżając koszty operacyjne przy zapewnieniu pełnej elastyczności usług, wynikającej z możliwości szybkiego dopasowania pojemności samolotów do wielkości popytu na obsługiwanych trasach."
Samoloty A350 STARLUX będą początkowo latać w regionie Azji i Pacyfiku, zanim zostaną skierowane do obsługi połączeń transpacyficznych.
Airbus zdobył dotychczas zamówienia na ponad 900 maszyn z rodziny A350 od ponad 50 klientów. Z tej liczby wyprodukował i dostarczył blisko 500 samolotów.
Komentarze