Przejdź do treści
Źródło artykułu

STARLUX ma już swój pierwszy samolot A350

Linie STARLUX odebrały pierwszy odrzutowiec A350, stając się tym samym kolejnym użytkownikiem najnowszego na świecie samolotu szerokokadłubowego. To pierwsza z 18 maszyn A350-900, które zasilą tajwańskiego przewoźnika i będą latać obok A330neo i A321neo we flocie złożonej wyłącznie z Airbusów.

Kierownictwo STARLUX wybrało dla zamówionych A350 luksusowy układ czteroklasowy, obejmujący cztery apartamenty w klasie pierwszej, 26 miejsc w klasie biznes, 36 w klasie ekonomicznej premium i 240 w klasie ekonomicznej. Kabina pasażerska w standardzie Airspace na pokładzie A350 uwzględnia najnowsze trendy w konfiguracji, które zapewniają dodatkową przestrzeń osobistą i większy komfort podróży w każdej klasie. Przedział pasażerski A350 jest również najcichszym wśród wszystkich obecnie latających samolotów.

Pasażerowie lecący A350 w barwach STARLUX będą mogli korzystać z najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnego dostępu do internetu. Przewoźnik doceni najwyższy poziom rentowności maszyny, spowodowany redukcją zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 25% w porównaniu z samolotami szerokokadłubowymi starszej generacji.

„Dostawa A350-900 to ważny moment. To nasz pierwszy duży samolot szerokokadłubowy, który pozwoli uruchomić dłuższe trasy. Jego wdrożenie oznacza też rozwój partnerstwa z Airbusem. W najbliższych latach odbierzemy 17 kolejnych A350. Dzięki nim STARLUX będzie obsługiwał trasy na krótkich, średnich i długich dystansach, wożąc pasażerów także poza Azją”, powiedział Glenn Chai, dyrektor generalny STARLUX Airlines.

Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbus i szef Airbus International dodał: „Dzięki flocie całkowicie nowej generacji, składającej się wyłącznie z Airbusów, STARLUX wprowadza na rynek długodystansowym przewozów lotniczych klasy premium nowy poziom komfortu i rentowności. Pasażerowie będą cieszyć się wygodną podróżą dzięki atrakcyjnemu projektowi kabiny Airspace. A sam przewoźnik, eksploatując równolegle A350, A330neo i A321neo, skorzysta z zalet unikalnej wspólności technologicznej Airbusów, obniżając koszty operacyjne przy zapewnieniu pełnej elastyczności usług, wynikającej z możliwości szybkiego dopasowania pojemności samolotów do wielkości popytu na obsługiwanych trasach."

Samoloty A350 STARLUX będą początkowo latać w regionie Azji i Pacyfiku, zanim zostaną skierowane do obsługi połączeń transpacyficznych.

Airbus zdobył dotychczas zamówienia na ponad 900 maszyn z rodziny A350 od ponad 50 klientów. Z tej liczby wyprodukował i dostarczył blisko 500 samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony