Safran zaprezentował wersję M88 o większym ciągu do przyszłych ulepszeń Rafale
Na Paris Air Show firma Safran zaprezentowała M88 T-REX, ewolucję swojego silnika M88. Zgodna z przyszłymi standardami Dassault Aviation Rafale, jednostka będzie bazowała na sprawdzonej niezawodności i wydajności M88, jednocześnie zwiększając ciąg do 9 ton metrycznych z dopalaczem.
Aby osiągnąć ten poziom wydajności, M88 T-REX będzie zawierał znaczące, ukierunkowane ulepszenia. Ulepszony kompresor niskiego ciśnienia umożliwi większy przepływ powietrza. Turbina wysokiego ciśnienia będzie zawierała nowe materiały i obwody chłodzenia nowej generacji, a dysza skorzysta ze zoptymalizowanej aerodynamiki. Dzięki tym ulepszeniom M88 T-REX zachowa kluczowe zalety obecnego M88 pod względem rozmiaru, modułowości, oszczędności paliwa i kosztów posiadania, zapewniając jednocześnie o 20% większy ciąg. Obsługa techniczna i zarządzanie flotą zostaną również uproszczone dzięki kompatybilności między modułami M88 T-REX i obecnymi M88.
„Jesteśmy dumni, że uruchamiamy ten projekt silnika, który przesunie granice wydajności M88, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów z sił zbrojnych w coraz bardziej niestabilnym kontekście geopolitycznym” – powiedział Christophe Bruneau, wiceprezes wykonawczy ds. silników wojskowych w Safran Aircraft Engines. „Rozwój M88 T-REX umożliwi nam również rozszerzenie naszego portfolio technologicznego, co przyniesie korzyści całej naszej ofercie produktów i wzmocni suwerenność narodową”.
Firma Safran prowadzi obecnie badania nad redukcją ryzyka, a kwalifikacja M88 T-REX jest zgodna z planowanym wprowadzeniem do służby standardu Rafale F5.



Komentarze