Przejdź do treści
Źródło artykułu

Różne problemy Federalnej Administracji Lotnictwa USA

Amerykański urząd lotnictwa ma do rozwiązywania różne problemy, od trudnych, np. jest łączności 5G w pobliżu lotnisk, po dużo łatwiejsze dotyczące rozmiarów foteli lotniczych i odległości między nimi.

P.o. szefa FAA Billy Nolen i szef krajowego urzędu telekomunikacji i administracji (NTIA) przy resorcie handlu, Alan Davidson przeprowadzili półgodzinna rozmowę wirtualną o kwestiach bezpieczeństwa w lotnictwie w związku z rozmieszczeniem przez operatorów łączności stacji systemu 5G w pobliżu niektórych lotnisk.

W październiku Nolen zwrócił się do tego urzędu o odroczenie takiej łączności przez mniejszych operatorów, bo lotnictwo jest zaniepokojone. W piśmie z 21 października stwierdził, że FAA pragnie, by federalny urząd łączności FCC zezwolił, by dobrowolne ograniczenia AT&T i Verizona z tego roku objęły też 19 mniejszych operatorów i innych posiadaczy pasma. „Bezpieczeństwo lotnictwa zostanie zagrożone, jeśli rząd nie ustali prawnie dodatkowych limitów w pasmie łączności 5G” - napisał. Przedstawiciele branży lotniczej wyjaśnili, że FAA chodzi o zakazanie do stycznia 2024 stawiania nowych stacji bazowych w zakresie częstotliwości 3,8-3,9 MHz i utrzymania części obecnych ograniczeń w mocy.

Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony