REGENT uruchamia dział obronny, autonomiczny pojazd wojskowy typu „wing-in-ground”
16 lipca 2025 r., REGENT ogłosił utworzenie zupełnie nowego działu, którego działalność będzie w całości poświęcona rozwojowi wojskowych zastosowań technologii „wing-in-ground”.
Nowa jednostka biznesowa będzie nosić nazwę Defense i będzie rozwijać wojskową wersję pojazdu typu „wing-in-ground”, czyli pojazdu Viceroy Seaglider, a także tworzyć nowe produkty projektowane od podstaw do celów wojskowych.
Zmilitaryzowany Viceroy będzie wyposażony w napęd hybrydowy zamiast wyłącznie elektrycznego, co znacznie zwiększenie jego zasięgu do 1400 NM (2592 km). REGENT wykorzystuje również autorskie oprogramowanie do sterowania lotem jako podstawę do zapewnienia pojazdowi w pełni autonomicznych możliwości.
Startup z siedzibą w Rhode Island, ogłosił również opracowanie zupełnie nowego pojazdu o nazwie Squire, który został zdefiniowany jako Bezzałogowy Statek Powietrzno-Naziemny (USA-V).
Squire będzie miał jedną czwartą wielkości Viceroya. Będzie również autonomiczny i zdolny do przenoszenia ładunków o masie do 22 kg z prędkością 70 kt (128,7 km/h) na dystans do 100 NM (185 km).
Informację tę ogłosił założyciel i dyrektor generalny REGENT, Billy Thalheimer, podczas konferencji REINDUSTRIALIZE, która miała miejsce w Detroit w stanie Michigan w dniach 16-17 lipca 2025 r.
Pojazdy typu wing-in-ground (nazywane również pojazdami typu ground-effect-vehicles) wykorzystują zjawisko fizyczne, które poprawia aerodynamikę statków powietrznych lecących na bardzo małej wysokości nad akwenami wodnymi. Połączenie niskiej wykrywalności (również przez radary) i dużej prędkości sprawia, że koncepcja ta jest niezwykle interesująca dla planistów wojskowych, szczególnie w obliczu narastających napięć geopolitycznych w regionie Indo-Pacyfiku.
REGENT współpracuje już z US Marine Corps Warfighting Lab, aby ocenić wykorzystanie jednostek pływających typu „wing-in-ground” w operacjach desantowych.
W marcu 2025 r. REGENT i Korpus Piechoty Morskiej USA podpisały umowę na rozszerzenie tego wspólnego programu o 10 milionów dolarów.
Niektóre z rozważanych zastosowań dla tej nowej generacji pojazdów to logistyka na pierwszej linii frontu, ewakuacja medyczna (MEDEVAC), poszukiwanie i ratownictwo oraz zbieranie danych wywiadowczych.



Komentarze