Przejdź do treści
Źródło artykułu

Przemieszczenie fotela pilota B789 linii LATAM spowodowało niekontrolowane zniżanie i obrażenia 50 pasażerów

11 marca 2024 r. miał miejsce incydent z B789 linii LATAM (znaki rejestracyjne CC-BGG), który podczas lotu z Sydney do Auckland w Nowej Zelandii stracił gwałtownie wysokość, co spowodowało obrażenia u 50 pasażerów. Kilku z nich zostało rzuconych o panele sufitu. Na pokładzie statku powietrznego znajdowało 263 się wtedy pasażerów.

Po incydencie samolot kontynuował lot do Auckland, gdzie bezpiecznie wylądował dwie godziny i 42 minuty później o godzinie 16:26 czasu lokalnego.

Analizując zdarzenie, śledczy skupili się na „przesuwaniu foteli  kabinie załogi”. Raport opublikowany przez TAC – serwis informacyjny The Air Current – przytacza informacje otrzymane od „dwóch osób poinformowanych o zdarzeniu”. Źródło wiadomości cytuje także specjalistę ds. bezpieczeństwa linii lotniczych, który oświadczył, że ruch fotela na wysokości przelotowej podczas lotu z Sydney do Aukland w Nowej Zelandii był „wywołany przez pilota, ale nie zamierzony.”

Źródła podają również, że „ruch fotela spowodował pochylenie nosa samolotu w dół”, co spowodowało nagłą utratę wysokości, powodując obrażenia kilkudziesięciu pasażerów i członków załogi. Badane są również możliwe problemy z systemem elektrycznym samolotu.

Zgodnie z raportem TAC, istnieją dwie metody regulacji pozycji fotela w kabinie załogi B787. Jeden element sterujący przeznaczony jest do obsługi przez pilota na siedząco, a drugi znajduje się na zakrytym panelu z tyłu fotela pod zagłówkiem; przeznaczony przede wszystkim do zmiany położenia fotela z pozycji podczas lotu, aby pilot miał do niego dostęp.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

Incydent na pokładzie B789 linii LATAM

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony