Przebudowany Philippine Mars gotowy do ostatniego lotu
Samolot Philippine Mars może rozpocząć podróż z Vancouver Island do Pima Air and Space Museum w Tucson. Konstrukcja ta została dostarczona do Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w 1946 roku i latała z VR-2 do 1956 roku. Później została przekształcona w wersję przeciwpożarową. Po oficjalnym wycofaniu ze służby w 2012 roku, została ponownie pomalowana na oryginalne barwy marynarki wojennej USA.
Szef Coulson Flying Tanker, Wayne Coulson, powiedział Nanaimo News Now, że po miesiącach prac technicznych i wymianie silników, teraz pogoda ma decydujący głos w harmonogramie przebazowania z bazy w Port Alberni na Vancouver Island w Kolumbii Brytyjskiej do Pima Air and Space Museum w Tucson.
„Najprawdopodobniej zatrzymamy się w San Francisco, więc obserwujemy pogodę w Victorii, Seattle, Portland i w północnej Kalifornii” – powiedział”.
W sierpniu ubiegłego roku samolot Hawaii Mars odbył krótki lot z Port Alberni do Victorii, gdzie obecnie znajduje się na stałej wystawie w B.C. Aviation Museum. W międzyczasie seria problemów z jednostkami napędowymi Philippine Mars ostatecznie doprowadziła do zainstalowania czterech zdatnych do lotu silników Wright R3350 18-cylindrowych.
Plan zakłada lot wzdłuż zachodniego wybrzeża z noclegiem w San Francisco, a następnie spędzenie dnia lub dwóch w San Diego, gdzie mają się odbyć loty pokazowe. Ogromna łódź latająca, jedna z siedmiu zbudowanych dla Marynarki Wojennej, poleci następnie na jedno z jezior stanu Arizona, gdzie zostanie rozmontowana i przewieziona ciężarówką do Tucson.
Ostatnia próba na początku stycznia zakończyła się nad Port Townsend w stanie Waszyngton awarią jednego silnika. Po usterce samolot zawrócił i wylądował w zatoce niedaleko Victorii.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze