Przejdź do treści
Projekt samolotu z napędem wodorowym firmy Blue Spirit Aero
Źródło artykułu

Firma Blue Spirit Aero zaprezentowała projekt samolotu z napędem wodorowym

Francuski startup lotniczy doskonali projekt lekkiego samolotu o nazwie „Dragonfly”, wykorzystując technologię wodorowych ogniw paliwowych oraz platformę 3DEXPERIENCE w chmurze od firmy Dassault Systèmes. Rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie „Reinvent the Sky” pozwala Blue Spirit Aero nie tylko zwiększyć efektywność współpracy między poszczególnymi zespołami, ale także zoptymalizować realizację kolejnych etapów projektu.

Kompleksowe zarządzanie projektem na platformie 3DEXPERIENCE od fazy koncepcyjnej po certyfikację, jest dowodem na wykonalność i opłacalność przyjaznych środowisku rozwiązań lotniczych opartych na technologii wodorowej.

Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) poinformowała, że francuski startup lotniczy o nazwie Blue Spirit Aero, specjalizujący się w technologii wodorowych ogniw paliwowych, korzysta z chmurowej platformy 3DEXPERIENCE w chmurze, która pozwala firmie przyspieszyć prace nad projektem lekkiego samolotu z napędem wodorowo-elektrycznym oraz skrócić czas certyfikacji przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku rozwiązań lotniczych.

Zgodnie z założeniami projektu samolot firmy Blue Spirit Aero o nazwie „Dragonfly”, bazujący na opatentowanej technologii przyjaznych środowisku napędów elektrycznych, jest opracowywany z myślą o certyfikacji i wprowadzeniu do użytku w 2026 r.

Bazujące na platformie 3DEXPERIENCE rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie „Reinvent the Sky” w zaledwie kilka miesięcy pomogło Blue Spirit Aero nie tylko ukończyć szczegółowy model 3D jednostki Dragonfly, ale także przetestować i potwierdzić jego właściwości z zakresu aerodynamiki, wytrzymałości i wydajności energetycznej. Od samego początku projektu Blue Spirit Aero korzystało z wirtualnego środowiska platformy 3DEXPERIENCE w chmurze, opierając na nim nie tylko wewnętrzne procesy, ale także komunikację między poszczególnymi zespołami ekspertów, co usprawniło podejmowanie decyzji i zapewniło identyfikowalność.

Projekt samolotu z napędem wodorowym firmy Blue Spirit Aero

Projekt samolotu z napędem wodorowym firmy Blue Spirit Aero

Dla branży lotniczej platforma 3DEXPERIENCE jest technologicznym standardem mówi Olivier Savin, dyrektor generalny i założyciel startupu Blue Spirit Aero.Wykorzystując ją w sposób kompleksowy od fazy koncepcyjnej po certyfikację, nie tylko polegamy na niej w całym spektrum rozwoju produktu, ale także dodajemy wiarygodności każdemu kolejnemu kamieniowi milowemu. Dzięki platformie możemy pokazać potencjalnym inwestorom, partnerom biznesowym, pracownikom, klientom i regulatorom, że rozwiązania lotnicze bazujące na technologii wodorowej opracowuje się przy użyciu tego samego oprogramowania, w którym projektuje się najnowocześniejsze samoloty pasażerskie.

Globalna branża lotnicza postawiła sobie za cel osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 r. Przekuwanie nowych odkryć technologicznych w realne rozwiązania wymaga nowych metod pracy nie tylko syntetyzujących ekspertyzę poszczególnych interesariuszy, ale także upraszczających certyfikację. Regulatorzy pracują nad stworzeniem procesu certyfikacji dla rozwiązań bazujących na przełomowych technologiach wodorowych. Dowodząc wykonalności takich rozwiązań dzięki platformie 3DEXPERIENCE, startup Blue Spirit Aero może być katalizatorem zmian w tym zakresie.

Projekt samolotu z napędem wodorowym firmy Blue Spirit Aero

Projekt samolotu z napędem wodorowym firmy Blue Spirit Aero

Blue Spirit Aero to przykład dynamicznego startupu specjalizującego się w technologiach wodorowych, z którym dzielimy wizję bardziej zrównoważonego lotnictwa mówi David Ziegler, wiceprezes Dassault Systèmes ds. Aerospace & Defense.Dzięki możliwościom rozwiązania branżowego „Reinvent the Sky” oraz skalowalności technologii chmurowej w miarę rozwoju projektu będą wprowadzane kolejne funkcje ukierunkowane na efektywność realizacji poszczególnych etapów oraz redukcję kosztów. To absolutnie podstawowe wymagania w przypadku startupów dążących do uzyskania certyfikacji dla pojazdów nowej kategorii.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony