Produkcja części do samolotów zduszona brakiem siły roboczej
Producenci części do samolotów twierdzą, że niedobór siły roboczej wydłuża terminy dostaw i zakłóca ożywienie branży lotniczej.
Według Financial Post, firmy, które zwolniły pracowników, gdy pandemia nagle zmniejszyła zapotrzebowanie rynku, mają trudności z zatrudnieniem wystarczającej liczby pracowników, aby zaspokoić popyt w momencie, gdy wszystko wraca do normy.
Niektórzy celowo utrzymują poziom zatrudnienia poniżej normy na wypadek, gdyby recesja wywołana różnymi czynnikami pogrążyła branżę z powrotem w zapaści.
Dyrektor generalny Boeinga, David Calhoun, powiedział na spotkaniu amerykańskiej Izby Handlowej, że niedobór części jest poważnym i prawdopodobnie długotrwałym wąskim gardłem produkcyjnym.
"Nie sądzę, aby to zostało rozwiązane w najbliższym czasie" – powiedział.
Branża odlewnicza jest najwyraźniej jednym z najtrudniejszych elementów tego procesu, ponieważ jest pracochłonna i trudna do zautomatyzowania. Publikacja informowała, że niektórzy producenci odlewów mają ponad roczne opóźnienie w realizacji zamówień.
Komentarze