Przejdź do treści
Flota samolotów należąca do Aeroflot, fot. The Russia Times
Źródło artykułu

Prezes Aeroflot o możliwości stworzenia nowego hubu blisko granicy z Koreą Północną i Chinami

Rosyjski przewoźnik flagowy Aeroflot rozważa przeniesienie koncentracji na regionalny rynek lotniczy po tym, jak zachodnie sankcje zablokowały dostęp do rynków międzynarodowych.

Zimą 2022 r., linie lotnicze, które mają siedzibę w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Moskwa-Szeremietiewo (SVO), mogą uruchomić nowy hub na Dalekim Wschodzie, stwierdził prezes Aeroflot Siergiej Aleksandrowski.

Nowa baza prawdopodobnie zostanie otwarta na lotnisku we Władywostoku (WVO) lub Chabarowsku (KHV), oddalonym o ponad 6,1 tys. km od Moskwy i stosunkowo blisko granicy Rosji z Koreą Północną.

Władywostok z kolei jest zlokalizowany bliżej Pekinu niż Moskwy i tylko około 160 km od granic Chin i Korei Północnej.

"Grupa Aeroflot planuje zbazować samoloty na Dalekim Wschodzie i stworzyć program, który można nazwać bazą regionalną lub hubem, z planowanymi zarówno lotami międzynarodowymi, jak i krajowymi" – powiedział prezes linii lotniczych.

Nowa baza pomoże Aerofłotowi zwiększyć ruch pasażerski, który został częściowo utracony, gdy po inwazji na Rosję międzynarodowa przestrzeń powietrzna została zamknięta dla Rosji. Oprócz węzła przesiadkowego na lotnisku SVO, Aeroflot obsługuje również drugi międzynarodowy węzeł na lotnisku w Krasnojarsku (KJA).

Bezpośrednio po rozpoczęciu inwazji linie lotnicze rozpoczęły rozmowy na temat uruchomienia nowego programu regionalnego, w ramach którego mogłyby stopniowo zwiększać liczbę obsługiwanych przez siebie lotnisk regionalnych w całej Rosji.

Wiadomości wydają się podążać za najnowszą strategią flotową linii lotniczych. Ponieważ jest mało prawdopodobne, że samoloty wyprodukowane za granicą trafią kiedykolwiek do rosyjskich przewoźników lotniczych, Aeroflot zdecydował się zastąpić odrzutowce Airbusa i Boeinga konstrukcjami produkcji krajowej.

7 września 2022 r., linia podpisała umowę z lokalnym producentem lotniczym United Aircraft Corporation (UAC) na zakup 339 odrzutowców produkcji krajowej. Zamówienie obejmuje 210 samolotów pasażerskich Irkut MC-21, 89 Sukhoi Superjet New i 40 samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu Tupolew Tu-214.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony