Pożar silnika B763 Fedex po bird strike
1 marca 2025 r., B763 linii Fedex (znaki rejestracyjne N178FE), wykonywał lot FX-3609 z Newark do Indianapolis z 3-osobową załogą na pokładzie. Samolot wznosił się z pasa startowego 22L, gdy załoga zgłosiła kontrolerowi, że mają awarię silnika nr 2 po zderzeniu z ptakiem.
Naziemni świadkowie informowali, że widzieli przelatujący nad nimi samolot z dużymi płomieniami ciągnącymi się za prawym silnikiem. Załoga B763 zatrzymała wznoszenie na wysokości 2 tys. stóp, wyłączyła silnik i zawróciła na lotnisko startu, gdzie 8 min później bezpiecznie wylądowała na pasie startowym 22L.
Po przyziemieniu z silnika B763 nadal wydobywały się silne płomienie, a służby ratunkowe, które w tym czasie oczekiwały w gotowości, rozpoczęły polewanie go środkami gaśniczymi. Samolot zatrzymał się na pasie startowym, który chwilę później został całkowicie zamknięty. Następnie wieża zamknęła wszystkie pasy startowe lotniska EWR.
Około 15 minut po lądowaniu został otwarty pas startowy 29, podczas gdy 22L i 22R pozostały niedostępne.



Komentarze