Przejdź do treści
AirHelp - logo
Źródło artykułu

Pomogli już ponad 1,5 milionowi pasażerów lotniczych, w Unii Europejskiej wywalczyli dla nich większe prawa. W styczniu AirHelp świętuje 10-lecie działalności

Już ponad półtora miliona pasażerów linii lotniczych uzyskało odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty dzięki pomocy AirHelp – globalnego lidera branży travel-tech, obchodzącego właśnie dziesięciolecie działalności. Ta wywodząca się z Danii firma działa obecnie na całym świecie, wspierając podróżnych w egzekwowaniu ich praw. 

„Pierwsza dekada już za nami. Jesteśmy liderem rynku, z czego ogromnie się cieszymy, ale nie spoczywamy na laurach. Odsetek pasażerów lotniczych nieznających swoich praw jest dziś wprawdzie mniejszy niż w 2013 roku, kiedy zaczynaliśmy, ale nadal jest duży. W Europie chodzi o ponad połowę osób uprawnionych do odszkodowań. To oznacza, że czeka nas wiele pracy – także tej edukacyjnej” – podkreśla Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp. Jak dodaje, aktualne plany firmy to rozwój jej działalności w m. in. Turcji, Kanadzie i kilku krajach Azji.

„Rozwijamy też nowe produkty, w tym ubezpieczenia czy też model subskrypcyjny, w którym klienci będą mieli dostęp do szerokiej gamy usług i pomocy, którą świadczymy dwadzieścia cztery godziny na dobę. Cały czas kładziemy nacisk na automatyzację i zwiększenie kompetencji pracowników, a wszystko to z myślą o zapewnieniu klientom możliwie najlepszego serwisu” – wymienia Pawliszyn i przypomina, że już ponad sto tysięcy klientów wystawiło AirHelp najwyższe noty w serwisach i aplikacjach recenzyjnych. „Jesteśmy za to wdzięczni klientom, te oceny są najlepszym dowodem dobrze wykonanej pracy i dlatego… staramy się o kolejne” – uśmiecha się.

Orzeczenie ETS i inne sukcesy

Rozwijane przez AirHelp przez 10 lat wiedza prawna i wizja uprawnień pasażerskich pomogły wzmocnić pozycję pasażerów wobec linii lotniczych i ukształtować obecne przepisy. Firma ma na swoim koncie wiele zwycięskich spraw i precedensów, z których korzystają obecnie wszyscy, bez wyjątku – niezależnie od tego, czy korzystają z usług AirHelp, czy nie. Najgłośniejszą sprawą jest niewątpliwie ta, którą zapoczątkowały wydarzenia 2019 roku, kiedy to w wyniku strajku pilotów skandynawskie linie lotnicze SAS pozostawiły na lotniskach aż około 370 tysięcy pasażerów! Dwa lata później AirHelp odniósł wielkie zwycięstwo przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS), który orzekł, że pasażerowie poszkodowani strajkami personelu linii lotniczych mają prawo do odszkodowania. Kolejnym przykładem skutecznego działania AirHelp na rzecz pasażerów lotniczych jest wyrok ETS z grudnia 2021 roku – firma wygrała wtedy sprawę przeciwko liniom lotniczym Laudamotion, a Trybunał orzekł, że przyspieszenie terminu odlotu na godzinę przed pierwotnym czasem startu powinna być kwalifikowana jako odwołanie lotu, więc i w takich przypadkach pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowania. Kilka miesięcy wcześniej belgijski sąd najwyższy zdecydował, że pasażerowie w tym kraju mają pięć lat na złożenie wniosku o odszkodowanie – wcześniejsze, o wiele mniej korzystne przepisy mówiły o jednym roku. Na skutek starań AirHelp okres przedawnienia roszczeń został wydłużony aż o cztery lata. Inną z głośniejszych spraw wygranych przez AirHelp była ta z 2017 roku – dotyczyła odszkodowań za zakłócenia lotu dla niemowląt, nawet jeśli nie miały one wyznaczonego miejsca w samolocie.

Jednym z ciekawszych przykładów zwycięstw AirHelp na rzecz pasażerów była sprawa, która rozstrzygnęła się we wrześniu 2017 roku w Polsce. Firma wygrała wówczas proces na rzecz pasażera domagającego się odszkodowania za zakłócony lot łączony, którego opóźnienie zdarzyło się podczas drugiego etapu podróży. Linia lotnicza zapłaciła odszkodowanie tylko za ów drugi etap – dzięki staraniom AirHelp sąd zdecydował, że odszkodowanie należy się za całą trasę.

AirHelp - 10-lecie działalności (fot. AirHelp)

10 lat AirHelp w jednym akapicie

AirHelp to największa na świecie firma specjalizująca się w prawach pasażerów linii lotniczych, o które walczy od 2013 roku. Od tamtej pory rozwinęła się z przebojowego start-upu w lidera branży travel-tech, uzyskując odszkodowania dla ponad półtora miliona podróżnych z całego globu. Dziś AirHelp komunikuje się ze swoimi klientami w kilkunastu językach, a liczący ponad 350 osób personel firmy to m.in. największy na świecie zespół prawników specjalizujących się w prawach podróżujących samolotami. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie lokalnych partnerów, z którymi AirHelp współpracuje w 30 krajach, a także ciągle inwestując w sztuczną inteligencję, technologie przetwarzania danych i Big Data oraz inne najnowocześniejsze rozwiązania, firma jest bardzo dobrze przygotowana do wspierania pasażerów linii lotniczych.

10 lat w 17 punktach, czyli ważne momenty AirHelp

  • 25.01.2013 – Duńczyk Henrik Zillmer zakłada AirHelp. W pierwszym roku działania firma uruchamia strony internetowe w ośmiu krajach i pięciu językach.
  • 10.2015 – Pierwsza edycja AirHelp Score – rankingu najlepszych linii lotniczych na świecie, ocenianych według punktualności, ocen klientów i poziomu sprawności obsługi wniosków o odszkodowania pasażerskie.
  • 08.2016 – AirHelp pozyskuje fundusze serii A w wysokości 12 mln USD. Wśród inwestorów są Khosla Ventures oraz były dyrektor generalny Twittera Evan Williams.
  • 01.2017 – Uruchomienie programu członkowskiego AirHelp Plus, którego uczestnicy otrzymują 100 proc. przysługujących im odszkodowań.
  • 03.2017 – AirHelp tworzy pierwszego na świecie “prawnika” Hermana opartego na sztucznej inteligencji. “Herman” szybko i skutecznie pomaga firmie przetwarzać roszczenia odszkodowawcze na dużą skalę.
  • 01.2018 – Współzałożenie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera – APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego celem jest prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych na rzecz pasażerów linii lotniczych.
  • 09.2020 – Rusza sprzedaż pełnego pakietu AirHelp Plus, obejmującego dostęp do poczekalni lotniskowych w przypadku opóźnienia lotu.
  • 03.2021 – Przełomowe zwycięstwo AirHelp przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości! Odtąd pasażerom przysługuje prawo do odszkodowania za zakłócenia spowodowane strajkami linii lotniczych.
  • 08.2021 – Wsparcie AirHelp na czacie na żywo jest odtąd dostępne 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
  • 05.2022 – Pierwsza edycja Przewodnika po prawach pasażerów linii lotniczych.
  • 08.2022 – Pojawia się AirPayout – pierwszy produkt ubezpieczeniowy AirHelp (na razie korzystają z niego wybrani członkowie programu AirHelp Plus).
  • 01.2023 – AirHelp przekracza liczbę ponad 1,5 miliona klientów i świętuje 10 lat działalności.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony