Piloci Boeinga pomagają szkolić załogi nabywców nowych samolotów
Boeing wysyła doświadczonych pilotów do swoich nowych klientów, aby ich lotnicy zostali odpowiednio przeszkoleni.
W następstwie śmiertelnych wypadków dwóch samolotów 737 MAX przedstawiciele producenta powiedzieli mediom w Waszyngtonie, że teraz wysyłają „przedstawicieli działów lotniczych” do linii, gdy te otrzymują nowe samoloty.
Boeing zwykle wysyła przedstawicieli obsługi technicznej i inżynierów, aby pomogli klientom wprowadzić nowy samolot do ich flot, ale robienie tego samego z pilotami jest nowością.
W 2022 roku w 60 liniach lotniczych pomoc zapewniało 125 pilotów. „Kiedy pojawia się operator, który otrzymuje nowy typ floty, wysyłamy wsparcie”, donosi Reuters, Lacey Pittman, Wiceprezes Boeinga ds. globalnej inicjatywy bezpieczeństwa lotniczego. "To, co obecnie robimy, to wdrażanie opcji tam, gdzie jest taka potrzeba i prośba”.
Lokalne władze lotnicze są odpowiedzialne za zapewnienie właściwego przeszkolenia załóg. Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Boeinga, Mike Delaney, powiedział, że piloci Boeinga wcześnie wychwytują pewne problemy i pomagają liniom lotniczym je naprawić.
„Musieliśmy wydać twarde zalecenia niektórym liniom lotniczym, co do tego nie ma wątpliwości” – powiedział Delaney. „Wszyscy przyjęli naszą rekomendację… a w niektórych przypadkach zaoferowaliśmy dodatkowe zasoby z naszej firmy, aby im w tym pomóc”, dodał.
Komentarze