Przejdź do treści
Daher Ecopulse
Źródło artykułu

Pierwszy lot Daher TBM EcoPulse

29 listopada 2023 r., swój pierwszy lot wykonał Daher TBM EcoPulse wyposażony w zestaw 6 silników elektrycznych. Testy w powietrzu trwały 100 minut, podczas którego to czasu załoga przeprowadzała kontrole działania głównych systemów. EcoPulse wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy, współpracujący z akumulatorem i turbogeneratorem, który dostarcza moc do silników elektrycznych zamontowanych po trzy na krawędzi natarcia każdego skrzydła.

Silniki Daher TBM Ecopulse, fot. Airbus

Silniki Daher TBM EcoPulse

Aby zasilić wszystkie śmigła, EcoPulse jest wyposażony w akumulator o napięciu 800 V, który może dostarczyć do 350 KW mocy i doładowywać go turbogeneratorem, aby zapewnić, że konstrukcja nie będzie narażona na typowe ograniczenia samolotu zasilanego wyłącznie akumulatorami .

„Potwierdziliśmy dzisiaj, że ten przełomowy układ napędowy działa w locie, co toruje drogę dla bardziej zrównoważonego lotnictwa” – powiedział Eric Dalbiès, wiceprezes firmy Safran ds. strategii i dyrektor ds. technologii. „Wnioski wyciągnięte z nadchodzących testów w locie zostaną uwzględnione w naszym planie działania w zakresie technologii i wzmocnią naszą pozycję lidera w rozwoju przyszłych całkowicie elektrycznych i hybrydowo-elektrycznych systemów napędowych”.

 

Kokpit Ecopulse podczas pierwszego lotu, fot. Airbus

Kokpit EcoPulse podczas pierwszego lotu, fot. Airbus

„To kamień milowy dla naszej branży i jesteśmy dumni, że mogliśmy zasilić pierwszy lot demonstratora EcoPulse naszymi nowymi systemami akumulatorów” – powiedziała Sabine Klauke, dyrektor techniczny Airbusa. Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla z lotnictwa, czy to w przypadku lekkich konstrukcji, dużych samolotów hybrydowo-elektrycznych, czy też statków powietrznych tzw. zaawansowanej mobilności lotniczej, konieczne będą bardziej wydajne akumulatory.

Przygotowania EcoPulse do pierwszego lotu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony