Przejdź do treści
T-7A Red Hawk w komorze testowej laboratorium (fot. U.S. Air Force, Samuel King Jr.)
Źródło artykułu

Szkolno-treningowy Boeing T-7A Red Hawk pomyślnie przeszedł testy w ekstremalnych warunkach pogodowych

T-7A Red Hawk, najnowszy samolot szkolno-treningowy Boeinga, pomyślnie przeszedł próby w McKinley Climatic Laboratory w bazie sił powietrznych Eglin na Florydzie, gdzie testowano oprzyrządowanie i elektronikę samolotu w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Testy, które zakończyły się 23 lutego 2024 r., przeprowadzono w komorze testowej, w której samolot poddano działaniu temperatur 110°F (43°C) i -25°F (-31°C) i dużej wilgotności. Kampania zapewniła, że konstrukcja będzie bezpieczna w użytkowaniu w większości baz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych (USAF).

„Musimy wiedzieć, że T-7A może działać w warunkach środowiskowych, jakie napotka w bazach szkoleniowych pilotów w całym kraju” – powiedział dr Troy Hoeger, główny tester rozwoju T-7 USAF.

T-7A Red Hawk w komorze testowej laboratorium - widok z boku (fot. U.S. Air Force, Samuel King Jr.)

T-7A Red Hawk w komorze testowej laboratorium (fot. U.S. Air Force, Samuel King Jr.)

Po testach T-7A zostanie poddany dalszej ocenie, aby upewnić się, że założenia techniczne są bezpieczne operatorów i służb technicznych.

Red Hawk jest efektem współpracy Boeinga ze szwedzkim Saabem. Duet wygrał konkurs w Teksasie, którego celem było znalezienie następcy dla Northrop T-38 Talon. W 2018 roku USAF przyznały Boeingowi kontrakt o wartości 9,2 mld dolarów na 351 zaawansowanych samolotów szkolnych T-7A, które mają zastąpić flotę maszyn Talon.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony