Przejdź do treści
Źródło artykułu

Odczyty z radaru i FDR różnią się do wysokości śmigłowca Black Hawk przed zderzeniem z CRJ-700

Odczyty z radaru ATC i uzyskane z FDR wskazują, że śmigłowiec Black Hawk leciał około 125 stóp niżej niż CRJ700 linii American Airlines, z którym 30 stycznia zderzył się nad rzeką Potomak w Waszyngtonie. 

Na konferencji prasowej, Todd Inman, członek Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) powiedział, że dane uzyskane z rejestratora danych lotu i ADS-B wskazały, że w momencie zderzenia odrzutowiec pasażerski znajdował się na wysokości 325 stóp nad poziomem gruntu (plus minus 25 stóp), podczas gdy wysokość lotu śmigłowca była wizualizowana na 200 stopach. 

Inman wskazywał, że rozbieżność prawdopodobnie zostanie wyjaśniona, gdy zostanie zakończona analiza danych lotu śmigłowca Black Hawk, ale zauważył, że wyświetlacze radarowe przekazują mnie dokładne odczyty niż rejestratory pokładowe. Dodał również, że w chwili katastrofy w wieży kontroli lotów lotniska Reagan National znajdowało się pięciu kontrolerów, co jego zdaniem było standardową ich liczbą. 

CVR samolotu pasażerskiego zarejestrował „werbalną reakcję” na zbliżające się zderzenie, a dane FDR wskazują, że przed uderzeniem piloci próbowali się wznosić. Około sekundy przed katastrofą w kokpicie CRJ-700 wybrzmiał alarm „traffic, traffic, traffic”. 

W międzyczasie wojsko podało nazwisko pilot śmigłowca, którą była kpt. Rebecca Lobach (26). Na pokładzie Black Hawka lecieli z nią starszy chorąży Andrew Loyd Eve (39 lat) i szef załogi, sierżant sztabowy Ryan Austin O'Hara (28). Kobieta miała nalot ogólny w wysokości 450 godzin i była certyfikowanym pilotem dowódcą śmigłowców Black Hawk.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony