Nowy hiszpański operator wodnosamolotów Isla Air Express przygotowuje się do rozpoczęcia lotów
Isla Air Express to nowa hiszpańska linia lotnicza z siedzibą w Palma de Mallorca, która przygotowuje się do rozpoczęcia komercyjnych usług wodnosamolotowych.
Przewoźnik, wspierany przez niemieckich inwestorów i działający na podstawie Certyfikatu Operatora Lotniczego Maltese (AOC) siostrzanej firmy Mediterranean Coastal Airlines, zamierza rozpocząć loty między wyspami wokół hiszpańskiego archipelagu Balearów, korzystając z pary wodnosamolotów De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter.
Według World Aviation News, Klaus Martin, jeden z założycieli Isla Air Express, był współwłaścicielem innej firmy wodnosamolotów, European Coastal Airlines, z siedzibą w porcie morskim Split w Chorwacji. Nowy przewoźnik wykorzysta swój pierwszy samolot (znaki rejestracyjne 9H-PALMA), na trasie między Palma Harbour, a Ibizą.
Statek powietrzny ma 46,8 lat i po raz pierwszy wzniósł się w powietrze w 1978 r. Obecne loty testowe są wykonywane w celu umożliwienia firmie oceny stref lądowania i startu i są one ukoronowaniem sześciu lat planowania, ponieważ firma ubiega się o zezwolenia operatora zarówno od Zarządu Portu Balearów, jak i Hiszpańskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (AESA).
Według strony internetowej Isla Air Express przewoźnik „jest firmą stworzoną przez profesjonalistów z branży lotniczej, którzy mają udokumentowane doświadczenie w obsłudze komercyjnych lotów wodnosamolotowych w różnych częściach świata, a ich celem jest rozwijanie tej formy transportu w Hiszpanii”.
„Baleary zapewniają idealne środowisko do tego rodzaju operacji. Łagodny klimat i otaczające wody to idealne miejsce do całorocznej działalności, zapewniające korzyści zarówno dla ogółu społeczeństwa w postaci dostępu do nowego rodzaju transportu, jak i dla turystyki poprzez zaoferowanie jej wysokiej jakości produktu, który wnosi wartość dodaną do sektora."
Po utworzeniu firmy operator planuje oferować loty o wysokiej częstotliwości z Palmy na wyspy Ibiza, Formentera i Minorka. Jako kolejne będą oferowane połączenia z Palmy i Ibizy do Alicante (ALC) i Walencji (VLC), gdzie Twin Otters będą mogły lądować na pasach startowych dzięki chowanym kołom przymocowanym do pływaków. Loty mają odbywać się przez 365 dni w roku.
W przypadku braku lotów planowych przewoźnik planuje oferować swoją parę Twin Otters na prywatnych czarterach i lotach widokowych wokół Balearów.
Komentarze