Przejdź do treści
Ka-62 w locie - widok z boku (fot. Anna Zvereva from Tallinn, Estonia, CC BY-SA 2.0, Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Najnowszy rosyjski projekt cywilnego śmigłowca Ka-62 zostawiony na lodzie

Prace nad rozwojem i certyfikacją śmigłowca użytkowego Kamov Ka-62 zostały wstrzymane, poinformowały rosyjskie władze lotnicze.

Powodem tego była obfitość w jego konstrukcji w elementy pochodzące z zagranicy.

Zdaniem szefa rosyjskiej Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Aleksandra Neradko, choć śmigłowiec otrzymał w 2021 roku ograniczoną certyfikację kategorii, to jego certyfikacja typu nie będzie kontynuowana.

"Obecnie wszystkie dalsze prace nad tym projektem są zamrożone ze znanych powodów" – powiedział Neradko, według rosyjskiej gazety Wiedomosti.

Według źródła Wiedomosti w Russian Helicopters, producenta Ka-62, około 60% części Ka-62 pochodzi z zagranicy. Części te obejmują łopaty wirnika, silniki, awionikę i różne materiały.

"Wszystkie importy zostały odcięte, musimy wszystko całkowicie zrewidować. Nie ma sensu kontynuować certyfikacji" – powiedziało gazecie źródło.

Rozwój Ka-62 rozpoczął się na początku lat 90. jako cywilna wersja śmigłowca wojskowego Ka-60. Miał być lżejszym odpowiednikiem wszechobecnego Mil Mi-8/17 i następcą Mi-4.

Podczas gdy rozwój Ka-60 pozostawał uśpiony od początku XXI wieku, rosyjskie śmigłowce kontynuowały promowanie Ka-62 podczas różnych wydarzeń, w tym Moscow Airshow 2021.

Zdolny do przewożenia do 15 pasażerów lub 2500 kg ładunku, Ka-62 jest napędzany silnikiem Ardiden 3G produkowanym przez firmę Safran. Według producenta śmigłowiec był w większości przeznaczony na rynek międzynarodowy i otrzymał już kilka zamówień od klientów zagranicznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony