Przejdź do treści
B787 należący do linii Zipair
Źródło artykułu

Linie Zipair zmieniają logo kojarzące się z agresją Rosji

Japoński tani przewoźnik Zipair zmieni swoje logo, które aktualnie zbyt mocno kojarzy się z rosyjskim symbolem inwazji w Ukrainie – donosi serwis "Simple Flying". Litera "Z" pojawia się bowiem często w przekazach wojennych na czołgach, wozach bojowych i systemach rakietowych sił agresora.

Budowanie świadomości marki, czyli z angielskiego branding, jest bardzo ważne dla konkurujących ze sobą linii lotniczych. Czasami jest wręcz kluczem do sukcesu danego przewoźnika. Podstawą brandingu linii lotniczych jest projekt logo, które jest później eksponowane na samolotach.

W przypadku Zipair wyróżniona litera „Z” na ogonach odrzutowców miała według pomysłodawców odzwierciedlać "nieskończoność w dążeniu do usług, zaspokajających potrzeby podróżnych". Niestety litera „Z” wywołała kontrowersje na całym świecie krótko po tym, jak została wymalowana na rosyjskich czołgach, wozach bojowych i systemach rakietowych, które rujnowały Ukrainę.

Czytaj całość artykułu www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony