Przejdź do treści
A321neo Latam
Źródło artykułu

Linie LATAM z zamówieniem na dodatkowe samoloty A321neo

LATAM Airlines zamówiły 17 samolotów A321neo, aby poszerzyć ofertę obsługiwanych kierunków. Tym samym całkowita liczba A320neo zamówionych w Airbusie przez przewoźnika wzrosła do 100. Ponadto linia potwierdziła zamiar pozyskania A321XLR w celu obsługi połączeń długodystansowych.

„Doceniamy strategiczne plany i ambicje zrównoważonego rozwoju LATAM. Zamówienie kolejnych A321neo tuż po restrukturyzacji przedsiębiorstwa pokazuje wartość, jaką Airbus jest w stanie wnieść do urzeczywistniania wizji i ambicji przewoźnika. Z kolei A321XLR umożliwią LATAM otwarcie nowych tras i pozwolą zwiększyć znaczenie linii w regionie” – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef Airbus International.

A321neo jest największym członkiem rodziny Airbusów A320neo. Projektując ją konstruktorzy zastosowali najnowsze technologie, w tym silniki nowej generacji i końcówki skrzydeł typu sharklet, które wspólnie pozwalają uzyskać co najmniej 20% oszczędności w zużyciu paliwa i emisji CO2, a także 50% redukcję hałasu. Wersja A321XLR zapewnia zwiększenie zasięgu do 4700 mil i do 11 godzin lotu. W poprzednim miesiącu prototypowy A321XLR wzbił się w powietrze, wykonując pomyślnie pierwszy lot testowy.

Do końca czerwca br. Airbus zdobył zamówienia od ponad 130 klientów na ponad 8100 samolotów reprezentujących rodzinę A320neo, w tym prawie 550 w wariancie A321XLR. Od momentu wejścia do eksploatacji sześć lat temu, Airbus dostarczył ponad 2300 samolotów z rodziny A320neo, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2 o 15 milionów ton.

LATAM Airlines Group i jej spółki zależne to najważniejsza grupa przewoźników Ameryki Łacińskiej, obecna na pięciu rynkach macierzystych (Brazylia, Chile, Kolumbia, Ekwador i Peru) i obsługująca trasy do Europy, Oceanii, Stanów Zjednoczonych i na Karaiby.

W Ameryce Łacińskiej i na Karaibach Airbus sprzedał ponad 1100 samolotów, z których do dostarczenia nadal ma ponad 500. W regionie lata ponad 700 Airbusów, co stanowi prawie 60-procentowy udział w tamtejszym rynku odrzutowców pasażerskich. Od 1994 roku Airbus zdobył w regionie około 70 procent zamówień netto.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony