Przejdź do treści
A350-1000 w barwach EVA Air w locie (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Linie EVA Air składają przełomowe zamówienie w Airbusie

Tajwański przewoźnik EVA Air złożył w Airbusie wiążące zamówienie na zakup 18 samolotów szerokokadłubowych A350-1000 i 15 wąskokadłubowych A321neo. Dzięki temu stanie się kolejnym użytkownikiem A350-1000, wykorzystującym te maszyny do obsługi tras dalekodystansowych. Z kolei maszyny A321neo zapewnią mu nowy poziom wydajności w obsłudze tras regionalnych.

Clay Sun, prezes EVA Air, powiedział: „Wybraliśmy samoloty Airbusa po dokładnej ocenie różnych modeli w każdym segmencie rynku. W obu kategoriach wielkości wybraliśmy najnowocześniejsze i najbardziej oszczędne typy, które zapewniają pasażerom najwyższy poziom komfortu podróży. Samoloty te zapewniają również znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla, co jest zgodne z celami zrównoważonego rozwoju firmy. W przypadku lotów na długich dystansach A350-1000 wyznacza nowe standardy w swojej klasie i pozwoli nam zaoferować pasażerom najlepsze możliwe wspomnienia z podróży z nami”.

Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży Airbusa w dziale samolotów pasażerskich, powiedział: „To zamówienie wyznacza nowy etap w stosunkach z EVA Air. Dziękujemy tajwańskiej linii za zaufanie do Airbusa. Na rynku samolotów dalekiego zasięgu jest to kolejny dowód uznania dla A350-1000 jako naturalnego zamiennika samolotów szerokokadłubowych poprzedniej generacji. A350 wyznacza nowe standardy pod względem zasięgu, ładowności, zużycia paliwa i komfortu pasażerów, jednocześnie bezpośrednio przyczyniając się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Dziękujemy również EVA Air za potwierdzenie zamówienia wąskokadłubowych Airbusów najnowszej generacji - jej pierwszy i bezpośredni zakup A321neo. Liczymy na ścisłą współpracę z linią lotniczą podczas przygotowań do wdrożenia nowych Airbusów”.

Lider sektora odrzutowców dalekiego zasięgu - A350 - jest dostępny w dwóch rozmiarach: A350-900 może zazwyczaj pomieścić do 350 pasażerów w standardowej konfiguracji trzyklasowej, natomiast większy model A350-1000 może pomieścić do 410 pasażerów. Napędzany silnikami Rolls-Royce najnowszej generacji, samolot może przelecieć do 9 700 mil morskich / 18 000 kilometrów bez międzylądowania, zużywając o 25% mniej paliwa niż maszyny poprzedniej generacji, przy analogicznej redukcji emisji gazów cieplarnianych. A350 oferuje najwyższy poziom komfortu podróży dzięki najcichszej kabinie, nowym systemom oświetlenia i dostępowi do internetu na pokładzie. Zmniejszone ciśnienie w kabinie zapewnia również, że pasażerowie przybywają do celu podróży mniej zmęczeni.

Airbus zdobył potwierdzone zamówienia na ponad 1000 A350 od 60 klientów z całego świata, a ponad 570 samolotów z tej rodziny lata obecnie w barwach 39 przewoźników, obsługując głównie trasy długodystansowe. A321neo wywodzi się z rodziny A320neo. Otrzymał najnowsze technologie, w tym silniki nowej generacji, sharklety i elementy usprawniające wyposażenie kabiny, które łącznie zapewniają 20% oszczędności paliwa. Przy zamówieniu od chwili premiery w 2016 r. przez ponad stu klientów ponad 5600 samolotów, A321neo zdobył około 65% udziału w rynku maszyn wąskokadłubowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony