Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Air Canada zwiększają zamówienie na samoloty A220 o 15 egzemplarzy

Linie Air Canada potwierdziły zamówienie 15 kolejnych maszyn A220-300, co oznacza, że całkowite zamówienie kanadyjskiego przewoźnika urosło z początkowych 45 do 60 samolotów. Firma zaczęła użytkowanie A220 w styczniu 2020 r. i posiada już ponad 30 samolotów A220, kursujących na trasach krajowych, a także do Stanów Zjednoczonych i Ameryki Łacińskiej.

„Dzięki osiągom i wygodzie podróży A220 stał się ważnym elementem procesu modernizacji Air Canada i kluczowym ogniwem naszej floty wąskokadłubowców. Pasażerowie doceniają zalety A220, takie jak cichsza kabina, większe schowki bagażowe i wygodne fotele. To idealna maszyna do obsługi naszej sieci połączeń północnoamerykańskich dzięki ekonomii eksploatacji. Niskie zużycie paliwa wspiera zobowiązanie Air Canada do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa emisja netto ze wszystkich operacji lotniczych do 2050 r.”, powiedział Mark Galardo, wiceprezes ds. planowania sieci i zarządzania przychodami w Air Canada.

„Jesteśmy zaszczyceni, że linie Air Canada wróciły do nas po więcej A220. To dowodzi wartości tego samolotu dla rynku. Cieszymy się, że możemy zapewnić klientowi wysoki poziom rentowności, świetną ekonomię i atrakcyjność dla pasażerów”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i dyrektor ds. międzynarodowych. „Eksploatując ponad 30 samolotów tego typu, linia może uruchamiać nowe połączenia, wzmacniając kontynentalną siatkę połączeń i dążąc do osiągnięcia celów dekarbonizacyjnych. Dziękujemy Air Canada za niesłabnące zaufanie do Airbusa”.

Air Canada użytkuje ponad 125 samolotów Airbusa, w tym 78 maszyn z rodziny A320, 16 z rodziny A330 i 31 egzemplarzy A220-300. Złożyła również bezpośrednie zamówienie na 10 samolotów A321 XLR. Pierwszego A220-300 linia odebrała w grudniu 2019 r., stając się pierwszym użytkownikiem tego modelu w Ameryce Północnej.

A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym od podstaw z myślą o liniach potrzebujących maszyn do przewozu 100-150 pasażerów. Jego konstrukcja stanowi połączenie najnowocześniejszych rozwiązań aerodynamicznych, zaawansowanych materiałów i najnowszej generacji silników GTF™ firmy Pratt & Whitney. Maszyna charakteryzuje się o 50% niższym poziomem hałasu i do 25% niższym spalaniem paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także o około 50% niższą emisją NOx w porównaniu z normami branżowymi. Tym samym A220 jest najbardziej ekologicznym samolotem w swojej kategorii. Natomiast dzięki o 20 procent większej przestrzeni bagażowej na pasażera, najszerszym siedzeniom i największym oknom w swojej klasie, zapewnia wyjątkowy komfort podróży.

Do tej pory Airbus dostarczył 16 liniom działającym na czterech kontynentach i przewożącym ponad 70 milionów ludzi rocznie ponad 220 samolotów A220. Flota ta obsługuje obecnie ponad 800 tras i 325 lotnisk. Według stanu z końca września br. ponad 25 klientów zamówiło ponad 770 A220, potwierdzając wyjątkowe znaczenie tej konstrukcji dla rynku małych samolotów wąskokadłubowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony