Przejdź do treści
Źródło artykułu

Leonardo: dwa kolejne AW139 dla przemysłu naftowego

Koncern Leonardo ogłosił, że SonAir Airline Services, S.A. (SonAir), należący do angolskiego narodowego koncernu naftowego Sonangol, złożył zamówienie na dwa średnie śmigłowce dwusilnikowe AW139. Kontrakt obejmuje kompleksowy pakiet wsparcia klienta i szkoleń, a także możliwość zakupu dodatkowych dwóch śmigłowców.

AW139 będą wykorzystywane do prowadzenia operacji transportowych wspierających krajowy przemysł wydobycia ropy i gazu i do zastąpienia starzejących się śmigłowców, a ich dostawy spodziewane są w pierwszym kwartale 2023 r.

Angolski, a także cały afrykański rynek energetyczny wykazuje znaczny potencjał dla modeli śmigłowców Leonardo najnowszej generacji. Afrykański rynek wydobycia ropy i gazu oferuje obiecujące perspektywy, biorąc pod uwagę rezerwy oraz możliwości realizacji nowych projektów. Licząca ponad 200 sztuk flota śmigłowców obejmuje typy pochodzące od różnych producentów OEM i wspiera przemysł energetyczny w Afryce, który jest jednym z największych na świecie.

W ciągu ostatnich ośmiu lat Leonardo jako jedyny producent był w stanie rozszerzyć swoją obecność na afrykańskim rynku morskim, prawie podwajając liczbę statków powietrznych dzięki modelom z rodziny AW (AW139, AW189 i ostatnio AW169), które zapewniają większą wszechstronność i wydajność oraz wyższe standardy bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy ponad 60% istniejącej floty śmigłowców morskich nadal obejmuje stare typy konstrukcji, najnowocześniejsze śmigłowce Leonardo są dobrze przygotowane do realizacji programów wymiany i modernizacji floty wśród użytkowników w tym regionie.

AW139 to najważniejszy program śmigłowcowy na świecie od czasu jego certyfikacji w 2004 r. i najlepiej sprzedający się typ śmigłowca w swojej kategorii. Do tej pory ponad 290 klientów z ponad 80 krajów złożyło zamówienia na ponad 1250 egzemplarzy, które odnotowały nalot ponad 3,3 miliona godzin. Dziś jest to wzorcowa platforma w branży energetycznej. AW139 oferuje wyjątkowe możliwości, technologię i bezpieczeństwo tak, aby spełnić surowe wymagania użytkowników dotyczące zadań w trudnych warunkach i zmaksymalizować efektywność. Typ ten został wyposażony w najnowocześniejszą awionikę z zaawansowanymi systemami nawigacji i unikania kolizji, które zwiększają świadomość sytuacyjną i zmniejszają obciążenie pilota, charakteryzuje się niezrównaną prędkością, marginesem mocy i ogólnymi osiągami, posiada najszerszą kabinę w swojej kategorii, wyróżniającą się dużą modułowością umożliwiającą szybką rekonfigurację, unikalną przekładnie główną zdolną do pracy na sucho przez ponad 60 minut, zapewniającą większą niezawodność i bezpieczeństwo, a także 1000 certyfikowanych zestawów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony