Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolizja dwóch samolotów linii Delta na drodze kołowania w Salt Lake City

27 lipca 2024 r., na lotnisku w Salt Lake City (SLC) doszło do kolizji dwóch samolotów linii Delta, co spowodowało znaczne opóźnienia obu rejsów. W zdarzeniu uczestniczył A320 wykonujący lot DL2677 do Dallas-Fort Worth (DFW) oraz B739ER mający wykonać lot DL2046 do Bozeman (BZN). W kolejce do startu z pasa 16L oczekiwał również A220-100 wykonujący lot DL1304 do Orange County (SNA), ale nie uczestniczył on w incydencie. 

W sieci udostępnione zostało nagranie rozmowy między pilotem DL1304, a kontrolerem (LINK). Pilot DL1304 poinformował ATC, że wiatr przekracza limity do startu. „“Right now, for the Delta 1304, we have four knots too much tailwind. We’re just running the number, so stand by”, powiedział pilot Delta 1304 do kontrolera. Pilot Delta 2046 poinformował z kolei, że mogą wystartować ze intersekcji H12 na pasie startowym 16L, przed dwoma innymi samolotami. 

“Tower, Delta 2046, we have a number for a Hotel 12 departure if able”, powiedział pilot Delta 2046. “Delta 2046, that’s fine, runway – and you have access now?” odpowiedział kontroler. “We can get in there,” potwierdził pilot.

Jednak B737 nie miał wystarczająco dużo miejsca, aby skręcić w prawo do intersekcji H12 za A320. Podczas wykonywania tego manewru skrzydło B739 zahaczyło o ogon A320. Po zderzeniu oba zawróciły na stanowisko postojowe. „Dział operacyjny Delta podjął wysiłki celem zapewnienia pasażerom możliwości dotarcia do ich miejsc docelowych po tym, jak końcówka skrzydła B739 uderzyła w ogon A320. Szczerze przepraszamy za opóźnienia ich podróży” — poinformowała linia Delta Air Lines w oświadczeniu. 

Nikt z przebywających na samolotach nie odniósł żadnych obrażeń, jednak incydent wzbudził obawy o bezpieczeństwo ruchu naziemnego w SLC, bowiem incydentu można było uniknąć. Rejsem DL2046 miało podróżować 109 pasażerów, a DL2677 131 osób. Oba loty zostały odwołane i wykonały loty do miejsc docelowych dzień później.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony