Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolejne H145 dla Norwegian Air Ambulance

Norwegian Air Ambulance i Airbus podpisały umowę ramową na dostawę maksymalnie ośmiu śmigłowców H145, która zawiera potwierdzone zamówienie na zakup dwóch śmigłowców.

„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy otworzyć kolejny rozdział z Norwegian Air Ambulance, dostarczając do ośmiu śmigłowców H145 w ramach nowej umowy ramowej” — powiedział Thomas Hein, szef na Europę w Airbus Helicopters. „Światowa reputacja H145 w zakresie śmigłowcowych usług ratownictwa medycznego, w połączeniu z wiodącą w swojej klasie niską emisją hałasu i CO2 oraz niskimi kosztami operacyjnymi, sprawiają, że dla Norwegian Air Ambulance jest to idealny wybór do kontynuowania misji ratunkowych”.

„Norwegian Air Ambulance zostało ponownie wybrane dostawcą śmigłowcowych usług ratownictwa medycznego w Norwegii” — powiedział Leif Olstad, dyrektor generalny Norwegian Air Ambulance. „Dzięki swoim rozmiarom i możliwościom H145 okazał się dobrze przystosowany do norweskich misji, co czyni go naturalnym wyborem”.

Obecnie Norwegian Air Ambulance obsługuje wszystkie bazy HEMS w Norwegii, opierając się głównie na flocie 20 śmigłowców Airbus H135 i H145. Spółka macierzysta organizacji, Norwegian Air Ambulance Foundation, była pierwszym na świecie użytkownikiem, który odebrał pięciołopatowy H145 w 2020 r.

Najnowsza wersja najlepiej sprzedającego się śmigłowca Airbusa, lekkiego dwusilnikowego i wielozadaniowego H145, posiada nowy, innowacyjny pięciołopatowy wirnik, który pozwolił zwiększyć użyteczny ładunek śmigłowca o 150 kg. Nowa, prosta konstrukcja bezłożyskowego wirnika głównego ułatwia również czynności obsługowe, jeszcze bardziej poprawiając wzorcową już łatwość serwisowania i niezawodność H145, jednocześnie zwiększając komfort lotu zarówno dla pasażerów i załogi.

Łącznie w służbie znajduje się ponad 1750 śmigłowców z rodziny H145, które w sumie wylatały przeszło osiem milionów godzin. H145 jest napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, posiada cyfrowy układ sterowania silnikami (FADEC) i cyfrowy pakiet awioniki Helionix. Wydajny 4-osiowy autopilot zwiększa bezpieczeństwo i redukuje obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a jego emisje CO2 są najniższe wśród konkurencyjnych śmigłowców.

Airbus Helicopters to czołowy producent śmigłowców dla branży transportu medycznego, dostarczył 54% z 2900 śmigłowców lotniczych służb ratunkowych, które obecnie znajdują się w użyciu na świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony