Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kapitan B737-8 MAX linii Flair ranny po bird strike

24 października 2024 r., B737-8 MAX linii Flair Airlines (znaki rejestracyjne C-FLKO), wykonywał lot F8-641 z Toronto do Winnipeg w Kanadzie. Statek powietrzny wznosił się po starcie z pasa 33L w Toronto, gdy w pewnym momencie wleciał w stado gęsi, które uderzyły i przebiły przednią szybę po stronie kapitana. 

Załoga przerwała wznoszenie na wysokości 5000 stóp i zawróciła do Toronto, gdzie bezpiecznie wylądowała około 30 minut później. Kanadyjskie TSB poinformowało, że co najmniej jedna z gęsi uderzyła w przednią szybę, powodując jej pęknięcie i drobne obrażenia pilota z powodu przemieszczającego się w kokpicie stłuczonego szkła. 

Później TSB dodał i szczegółowo opisał: Po starcie i wznoszeniu się na wysokość około 4000 stóp samolot napotkał stado gęsi, z których co najmniej jedna uderzyła w przednią szybę L1 po stronie kapitana, powodując jej rozbicie. W rezultacie części przedniej szyby dostały się do kabiny i zraniły lotnika. Załoga zgłosiła PAN PAN i zawróciła na CYYZ, gdzie wylądowała bez dalszych incydentów. Ponieważ kapitan nic nie widział przez swoją szybę, nie mógł sterować przednim kółkiem na ziemi i poprosił o odholowanie ich na stanowisko postojowe.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony