Przejdź do treści
Źródło artykułu

ITA Airways odbierają pierwszy z zamówionych A330neo

ITA Airways, flagowy przewoźnik Włoch, podczas uroczystości, zorganizowanej w Tuluzie, odebrał swój pierwszy samolot A330-900 wydzierżawiony od Air Lease Corporation. Maszyna dołączy do floty firmowej w czerwcu; będzie obsługiwać trasy długodystansowe i nowe połączenia międzykontynentalne.

A330neo reprezentuje najnowszą generację odrzutowców pasażerskich Airbusa, zasilającą ITA Airways. Linia korzysta już z 68 pasażerskich maszyn (4 A220, 50 A320, 8 A330-200 i 6 A350-900). Wybierając A330neo, potwierdziła strategię bycia użytkownikiem wyłącznie Airbusów, w celu zapewnienia najwyższego poziomu rentowności i elastyczności eksploatacyjnej. Wprowadzając do służby najnowszej generacji i przyjazny środowisku A330neo, ITA Airways kontynuuje strategię unowocześniania floty, pozwalającą osiągnąć ambitne cele zrównoważonego rozwoju. Aby potwierdzić tę ambicję, w locie dostawczym do Włoch samolot będzie zasilany mieszanką paliwową z udziałem 16 procent SAF.

A330neo zapewnia użytkującym go liniom wyjątkową ekonomię operacyjną, a podróżujący nim ludzie docenią kabinę Airspace z większą przestrzenią dla pasażerów, nowym systemem oświetlenia, najnowszymi systemami rozrywki pokładowej oraz dostępem do internetu. Pierwszy A330neo w barwach ITA Airways, nazwany Gelindo Bordin, dla upamiętnienia włoskiego mistrza olimpijskiego w maratonie, ma kabinę pasażerską w układzie trzech klas, zaprojektowaną przez znanego projektanta Waltera De Silvę. Tworzą ją: 30 foteli klasy biznes, w pełni rozkładanych do pozycji leżącej, 24 fotele klasy premium i 237 najnowszej generacji foteli klasy ekonomicznej. Wszystkie siedzenia są wyposażone w monitory wideo, a także pełny dostęp do internetu dzięki modułom Wi-Fi i personalizowane oświetlenie.

A330neo to nowa generacja popularnego szerokokadłubowca A330. Maszyna otrzymała najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000, nowe skrzydła i szereg innowacji aerodynamicznych, dzięki czemu zużywa o 25% mniej paliwa i emituje odpowiednio mniej CO2. A330-900 jest w stanie przelecieć bez międzylądowania 7200 mil morskich / 13334 km. Do końca kwietnia br. Airbus zebrał wiążące zamówienia na łącznie ponad 1775 maszyn z rodziny A330, z czego 289 to A330neo przeznaczone dla 25 klientów. Do tej pory przewoźnicy na całym świecie otrzymali 100 Airbusów A330neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony