Przejdź do treści
B789 Virgin Atlantic na podejściu do Heathrow z aktywowaną RAM, fot. avherald
Źródło artykułu

Incydent: B789 Virgin Atlantic zawraca po aktywowaniu się RAT

27 stycznia 2024 r., B789 linii Virgin Atlantic (znaki rejestracyjne G-VZIG) wykonywał lot VS-105 z londyńskiego lotniska Heathrow do Seattle w stanie Waszyngton. Samolot wznosił się po starcie z pasa 09R, gdy załoga zatrzymała wznoszenie i zdecydowała się wrócić na Heathrow.

Samolot zrzucał paliwo krążąc na FL230 i zawrócił na lotnisko startu z wysuniętą i działającą awaryjną turbiną powietrzną (ang. Ram Air Turbine – RAT). B789 wylądował bezpiecznie na pasie startowym 09L około godzinę po odlocie.

Zastępczy Boeing 787-9 (znaki rejestracyjne G-VOOH) dotarł do Seattle z opóźnieniem około 4,5 godziny. Około 21 godzin po wylądowaniu samolot nadal znajdował się na ziemi w Londynie.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
 

Lądowanie B789 Virgin Atlantic z wysuniętą awaryjną turbiną powietrzną RAM

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony