Horizon Aircraft i ZeroAvia mogą dodać opcję napędu wodorowego do Cavorite X7 eVTOL
Startup wodorowy ZeroAvia, zajmujący się lotnictwem, podpisał umowę z kanadyjskim producentem zaawansowanej mobilności powietrznej Horizon Aircraft, na potencjalną budowę wodorowo-elektrycznej wersji Cavorite X7 eVTOL.
W ramach zawiązanego partnerstwa, obie firmy zbadają możliwość zamontowania w tej konstrukcji napędu z ogniwami paliwowymi ZA600 firmy ZeroAvia (który jest obecnie w fazie rozwoju).
W przeciwieństwie do innych producentów eVTOL, Horizon Aircraft zawsze przewidywał hybrydową architekturę napędu dla Cavorite X7 eVTOL, łączącą akumulatory z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. To rozwiązanie napędowe pozwala Horizon Aircraft na zaprojektowanie Cavorite X7 jako alternatywy dla innych eVTOL-ów o większym zasięgu i lepszej wydajności.
Dla Cavorite X7 Horizon Aircraft zakłada uzyskanie zasięgu 800 km i prędkości przelotowej do 450 km/h. Ten siedmiomiejscowy eVTOL wykorzystuje 14 elektrycznie napędzanych wentylatorów nośnych na skrzydłach do pionowego startu i lądowania oraz tylne, konwencjonalne śmigło do lotu poziomego.
Potencjalnie dodając hybrydową opcję wodorowo-elektryczną, Horizon Aircraft podąża śladami Joby Aviation, które pracuje nad własnym, wodorowo-elektrycznym, bezemisyjnym eVTOL od czasu przejęcia niemieckiej firmy H2FLY w 2021 r.
Kanadyjska firma z powodzeniem przetestowała wielkoskalowy model Cavorite X7 w lotach bez uwięzi. W maju 2025 r. zakończyła również pełne przejście z lotu pionowego na poziomy.



Komentarze