Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała dyrektywę w kwestii modyfikacji foteli w kokpicie większości B787

Trzy europejskie linie lotnicze złożyły protest przeciwko dyrektywie zdatności do lotu (ang.: Airworthiness Directives, AD), która ich zdaniem uniemożliwi drzemanie ich pilotom w trakcie lotu. 8 października 2024 r., Federalna Administracja Lotnicza USA (FAA) wydała ostateczne zapisy AD, które będą wymagały modyfikacji foteli w kokpicie większości B787 w celu ograniczenia zakresu ich odchylania. 

Agencja twierdzi, że w niektórych okolicznościach (jeśli nastąpi nagła dekompresja) pilot może zostać uderzony w głowę panelem dekompresyjnym drzwi kokpitu. Panel jest częścią drzwi zaprojektowaną tak, aby zapobiegać uszkodzeniom konstrukcyjnym, jeśli różnica ciśnień między kabiną pasażerską, a kokpitem przekroczy jeden PSI. 

Zgodnie z AD, panel może zranić lub nawet zabić pilota, ale linie KLM, Air France i British Airways twierdzą, że istnieje na to bardzo niewielkie prawdopodobieństwo. Natomiast wprowadzenie AD powoduje zwiększenia ryzyka zmęczenia pilota, bowiem nie będzie mógł on mieć „kontrolowanego odpoczynku”. 

FAA stwierdziła, że nie zgadza się z komentującymi i analizując ustaliła, że ryzyko dla załogi jest niedopuszczalne i opóźnienie wprowadzenia AD byłoby niewłaściwe. Dyrektywa ma wejść w życie 12 listopada.

Dyrektywa The Boeing Company Airplanes dostępna jest tutaj (LINK)

Kokpit B787

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony