Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA ukarała Virgin Atlantic za wykonywanie lotów z callsign Delta Air Lines w FIR Baghdad (ORBB)

Liniom Virgin Atlantic grozi kara w wysokości 1,05 mln dolarów za wykonywanie lotów z callsign Delta Air Lines w FIR Baghdad (ORBB) pomimo zakazu operowania tam amerykańskich linii lotniczych wprowadzonego przez Federalną Administracji Lotnictwa USA (FAA).

Usługi code-share to w rzeczywistości sprytny sposób na zwiększenie zasięgu i zarobienie pieniędzy, zwłaszcza gdy przewoźnicy nie przestrzegają dodatkowych wymogów organów regulacyjnych. Departament Transportu Stanów Zjednoczonych (DOT) nałożył na Virgin Atlantic grzywnę w wysokości 1,05 mln dolarów za obsługę lotów oznaczonych callsign Delta Air Lines (DL) w regionach, w których obowiązywał zakaz lotów wydany przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA).

Linii lotniczej nakazano zaprzestanie podobnych naruszeń w przyszłości. Rzecznik Virgin Atlantic oświadczył, że naruszenie było nieumyślne i po powiadomieniu z DOT natychmiast zmienił trasę lotów, aby ominąć przedmiotową przestrzeń powietrzną. Dodatkowo, poinformował o problemie swój zarząd i kierownictwo wyższego szczebla. Przewoźnik podkreśla, że poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za przestrzeganie wszystkich przepisów Departamentu i wymogów zawartych w zezwoleniach operacyjnych, w tym wymogu niewykonywania lotów oznaczonych kodem przewoźnika amerykańskiego, które wlatują, odlatują lub przelatują w przestrzeni powietrznej dowolnego obszaru, dla którego FAA wydała zakaz lotów dla lotnictwa cywilnego USA.

Dochodzenie przeprowadzone przez Biuro Ochrony Konsumentów Lotnictwa Departamentu wykazało, że między 16 września 2020, a 16 września 2021 r. linie Virgin Atlantic wykonały znaczną liczbę lotów z callsign DL (z UK do Indii) w przestrzeni powietrznej w Iraku (FIR ORBB) na wysokościach poniżej FL320, podczas gdy obowiązywał NOTAM A0036/20 wydany FAA zakazujący takich misji lotniczych.

Virgin Atlantic broni się, że zakazane przeloty były niezamierzone, spowodowane zakłóceniami operacyjnymi i utratą personelu z powodu pandemii COVID-19. Przewoźnik poinformował, że przyjmuje odpowiedzialność za nieumyślne nieprzestrzeganie przepisów i wymagań Departamentu, ale każda nałożona kara powinna zostać znacznie złagodzona, biorąc pod uwagę okoliczności. Niemniej jednak, aby rozwiązać tę sprawę bez postępowania sądowego, spółka Virgin Atlantic zgodziła się na tę kompromisową ugodę.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony