Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA przyznała świadectwo zdatności do lotu dla Pipistrel Velis Electro

Firma Pipistrel poinformowała, iż Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przyznała świadectwo zdatności do lotu modelowi LSA Velis Electro, otwierając możliwość wykonywania szkoleń lotniczych na tej konstrukcji na terenie Stanów Zjednoczonych.

Decyzja FAA umożliwia amerykańskim ośrodkom szkoleniowy korzystanie z elektrycznych statków powietrznych w ramach programów szkolenia lotniczego. Velis Electro oferuje tańszą i bardziej zrównoważoną platformę edukacyjną dla uczniów-pilotów, umożliwiającą zdobycie umiejętności latania i przejście od zerowego doświadczenia w lotach do latania samodzielnego, zapewniając im jednocześnie doświadczenie w zakresie systemów zasilania nowej generacji. 

Kriya Shortt, prezes i dyrektor generalny segmentu eAviation firmy Textron, powiedział: „To wspaniały dzień dla organizacji zajmujących się szkoleniem lotniczym i aspirujących pilotów. Dzięki temu certyfikatowi bariera kosztowa w kontynuowaniu podstawowego szkolenia w locie może zostać znacznie zmniejszona. Jesteśmy wdzięczni FAA za wsparcie w zapewnieniu większych możliwości lotnictwu elektrycznemu w Stanach Zjednoczonych”. 

Gabriel Massey, prezes i dyrektor zarządzający Pipistrel, dodał: „Decyzja FAA to ważny kamień milowy na drodze do zrównoważonych lotów. Jesteśmy dumni z naszego zespołu i tego, co osiągnęliśmy w zakresie tworzenia przyszłości elektrycznego i zrównoważonego lotnictwa na całym świecie. Start po raz pierwszy jest ekscytujący, a jeszcze bardziej w samolocie elektrycznym. Nie możemy się doczekać, aż więcej pilotów wzbije się w przestworza i odbędzie swój pierwszy lot na Velis Electro.” 

Pipistrel Velis Electro to pierwsza na świecie dostępna na rynku elektryczna konstrukcja z certyfikatem typu. Samolot jest cichy, emituje hałas na poziomie zaledwie 60 decybeli, jest tani i przyjazny dla użytkownika, co czyni go idealnym rozwiązaniem w ramach szkolenia lotniczego.

Pipistrel Velis Electro

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony